Puzzel Puzzels
vijv
Artikelen: 0

Re: NULRIJ

WillemB schreef: wo 25 mar 2026, 16:34
@Vijv, wel in gedachten houden, het is ook bedoelt als discussie stuk, er staat geen auteur bij, het is een kopie ergens van,
als je er op zoekt zou het volgens AI van de universiteit van Utrecht of Groningen kunnen zijn
omdat die er in een ander context weliswaar, er ook mee bezig zouden zijn.

Maar wel toevallig, dat hier bijectie wordt behandeld, en daar plotseling nu een stuk over opduikt, wat een en ander koppelt.
Ik kreeg wat herkenning met wat in sommige posts aan context wordt geschreven.

.
Dan toch niet van een wiskunde afdeling hoop ik voor de Nederlandse universitaire wereld :evil:

ads

Steun Sciencetalk Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Bekijk product

WillemB

@Vijv, kan het hier mee te maken hebben : https://nl.wikipedia.org/wiki/Equivalentierelatie
Of zit ik er helemaal naast ?
.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Professor Puntje

Een bijectie en een equivalentierelatie zijn verschillende dingen. Verder kan ik niet lezen dat er allemaal op Linkedin staat. Is dat artikel ook nog buiten Linkedin om te lezen?
WillemB

Professor Puntje schreef: wo 25 mar 2026, 20:58 Een bijectie en een equivalentierelatie zijn verschillende dingen. Verder kan ik niet lezen dat er allemaal op Linkedin staat. Is dat artikel ook nog buiten Linkedin om te lezen?
Je kan deze link proberen, dan kom je gelijk op de juiste plek: Document

Links onderin in een kader dat je aan klikken en vergroten. Als je een inlog kader krijg kan je gewoon weg klikken.
Professor Puntje

Er valt niets weg te klikken, ik word simpelweg geblokkeerd:
wall
Via "Doorgaan met Google" geeft ook allemaal gedoe.
R_Bena
Beheer

Professor Puntje schreef: wo 25 mar 2026, 21:47 Er valt niets weg te klikken, ik word simpelweg geblokkeerd:

wall.png

Via "Doorgaan met Google" geeft ook allemaal gedoe.
Je moet eerst lid worden. Op 'akkoord en Lid worden' drukken, en dan op 'Doorgaan met google'. En dan moet je je naam en achternaam intypen en daarna mailadres etc.
Professor Puntje

Dat is mij allemaal te veel gedoe. Ik ben al van te veel dingen lid naar mijn zin.
vijv

Allen,

Ik heb de pdf, maar hoe voeg je deze in een post,
Professor Puntje

vijv schreef: Allen,

Ik heb de pdf, maar hoe voeg je deze in een post,
1
2
En zo verder...

Resultaat:
test
(7.12 KiB) 33 keer gedownload
[
WillemB

R_Bena schreef: wo 25 mar 2026, 22:05
Je moet eerst lid worden. Op 'akkoord en Lid worden' drukken, en dan op 'Doorgaan met google'. En dan moet je je naam en achternaam intypen en daarna mailadres etc.
Sorry even off topic:

@R_Bena, dat is wel interessant, ik ben geen lid...en toch kan ik veel pagina's zien van LinkedIn.

Wat onderzoek...blijkt afhankelijk te zijn van type browser, ik gebruik Chrome, en daar kan je de
login van LinkedIn wel weg klikken, maar in andere browsers is die mogelijkheid er helemaal niet.....

Ik krijg in Chrome zelfs transparant de eerste pgina's te zien, in andere browsers weer niet.
Wel weer iets om rekening mee te houden als ik iets wil linken.

.
WillemB

Professor Puntje schreef: wo 25 mar 2026, 20:58 Een bijectie en een equivalentierelatie zijn verschillende dingen.
Maar blijkbaar voor Fermatxx niet, of hij gebruikt het door elkaar, wat dan hier de nodige spraak verwarring geeft,
vandaar waarschijnlijk dat document, waarin dat ook , zo als ik het zie.., plaatsvind, maar zo leren we weer het nodige...

Dus even wachten op Vijv, hij heeft het blijkbaar kunnen downloaden.
Professor Puntje

Is Fermat1637 ook de auteur van dat artikel?
WillemB

Professor Puntje schreef: do 26 mar 2026, 09:57 Is Fermat1637 ook de auteur van dat artikel?
Dat is inderdaad de vraag, ik heb een scherm afbeelding toegevoegd van pagina 5, de laatste,
volgens analyse is het origineel een foto kopie, en de laatste drie regels lijken later te zijn toegevoegd.
Het letter type komt niet overeen en het taal gebruik is ook niet zijn stijl.

Dit is een scherm kopie, weer wat slechter als het pdf denk ik,
Als je erop klikt en vergroot:
.

Opmerking moderator

screenshot van pdf verwijderd
.
Professor Puntje

Dat lijkt mij AI-gegenereerd. Het is niet uitgeloten dat een probleem dat in het ene domein lastig op te lossen is getransformeerd naar een ander domein er veel eenvoudiger uitziet. Dit zien we bijvoorbeeld bij Fourier- en Laplace transformaties, of bij het werken met complexe getallen. Het cruciale punt is echter of datzelfde voor Fermat-1637's transformatie van de Collatz- of Karel-rijen naar het domein van de viervouden en oneven getallen ook nog geldt. Ik zie niet in waarom het springerige gedrag van Collatz- of Karel-rijen naar het domein van de viervouden en oneven getallen getransformeerd eenvoudig te doorzien zou zijn.

ads

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk 25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Gast

@Beheerders en moderators,

“Alle door mij geplaatste artikelen en berichten op LinkedIn zijn auteursrechtelijk beschermd. Het is niet toegestaan om mijn content geheel of gedeeltelijk over te nemen, te kopiëren of te publiceren op welk ander platform dan ook zonder mijn uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.”

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!