Puzzel Puzzels
Gast
Artikelen: 0

Re: NULRIJ

vijv schreef: ma 23 mar 2026, 18:58 Beste Fermat,

Ik heb geen enkele aanwijzing of bewijs gezien dat alle viervouden en oneven getallen naar nul gaan. Als je dat kunt bewijzen is de rest bijzaak.
Is dit een bevestiging dat als motief1 alle 4-vouden en oneven getallen naar nul laat gaan dat dan Collatz gedwongen wordt naar 1 te gaan?

ads

Steun Sciencetalk Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

Bekijk product

Gast

@Evilbro, PP en WillenB,

Ja daar schrikt u van hè, dat Vijv de rest dan maar bijzaak vindt.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

WillemB

Gast schreef: ma 23 mar 2026, 19:01
Ik heb geen enkele aanwijzing of bewijs gezien dat alle viervouden en oneven getallen naar nul gaan. Als je dat kunt bewijzen is de rest bijzaak.
Daar schrik ik niet van, ik ben het met Viijv helemaal eens.
Gast schreef: ma 23 mar 2026, 19:01 Is dit een bevestiging dat als motief1 alle 4-vouden en oneven getallen naar nul laat gaan dat dan Collatz gedwongen wordt naar 1 te gaan?
Hier ben ik het niet mee eens, dit heeft Vijv niet gezegd, niet vals spelen.
Regor

@Fermat,

U schreef aan vijv:
"Als u uiteindelijk ook doordrongen bent van de eigenschap van motief1 dat alle 4-vouden en oneven getallen naar nul gaan, bent u er dan wel uit dat Collatz naar 1 gaat?
Daar wil ik wel over filosoferen.

Als u daar nog moet over filosoferen bent U er dus nog niet van overtuigd ..... en is uw bewijs nog niet volledig !
Of zie ik het weer verkeerd. ?
Gast

@WillemB,

Kunt u niet lezen?
Hier staat duidelijk als motief1 de 4-vouden en oneven getallen naar nul laat gaat, is de rest niet meer van belang.
Oftewel dan gaat Collatz naar 1.
WillemB

Gast schreef: ma 23 mar 2026, 19:35

@WillemB,

Kunt u niet lezen?
Hier staat duidelijk als motief1 de 4-vouden en oneven getallen naar nul laat gaat, is de rest niet meer van belang.
Oftewel dan gaat Collatz naar 1.
Waar staat dan het woord "motief1" in zijn text, ik zie het niet staan.
Er staat dat je nog moet bewijzen dat alles naar nul gaat, hij heeft het nergens over je motief.

.
Regor

Hou toch op aub ..... wat doen jullie jezelf aan ? ;)
Tenzij jullie mentaal masochistisch zijn natuurlijk ! 8-)
Gast

Laat Vijv voor zichzelf spreken!
vijv

Gast schreef: ma 23 mar 2026, 19:01

Is dit een bevestiging dat als motief1 alle 4-vouden en oneven getallen naar nul laat gaan dat dan Collatz gedwongen wordt naar 1 te gaan?
Als je iets va wiskunde kent dan weet je mijn antwoord. Tip bijectie
Gast

@Vijv,

Als u hier een bijectie verwacht dan heeft u het mis!
IMG_4962
EvilBro

Gast schreef: di 24 mar 2026, 08:50Als u hier een bijectie verwacht dan heeft u het mis!
Behalve dat hier de logische bijectie al gegeven is...

Dat jij een zinloze extra stap doet, die alleen maar extra werk met zich meebrengt ( zie dit), is niet ons probleem.
WillemB

Over bijectie gesproken, Fermatxx, heeft sinds kort op zijn linkedin pagina (karel-ten-hoeve)
een academisch document van 5 pagina's staan dat over bijectie gaat, en oa de combinatie met Collatz.

Het document heeft als titel:
Een structurele Benadering van Complexe Dynamische Problemen via Functionele systeem-equivalentie.
vijv

Gast schreef: di 24 mar 2026, 08:50 @Vijv,

Als u hier een bijectie verwacht dan heeft u het mis!
Evilbro bewijst op een wiskundig consistente manier dat die bijectie bestaat. Als je beweert dat er een fout zit in dat bewijs, dan moet jij aangeven waar. En niet twee lijstjes naast elkaar plaatsen want dat is al ontkracht.
vijv

WillemB schreef: di 24 mar 2026, 12:06
Een structurele Benadering van Complexe Dynamische Problemen via Functionele systeem-equivalentie.
Mooie titel, maar de tekst is wederom weinig wiskundig met introducties van vage begrippen zodat je alle richtingen uit kunt.
Implicaties worden niet bewezen.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 10 euro - Voor jou

Bekijk product

WillemB

vijv schreef: wo 25 mar 2026, 15:46
WillemB schreef: di 24 mar 2026, 12:06
Mooie titel, maar de tekst is wederom weinig wiskundig met introducties van vage begrippen zodat je alle richtingen uit kunt.
Implicaties worden niet bewezen.
@Vijv, wel in gedachten houden, het is ook bedoelt als discussie stuk, er staat geen auteur bij, het is een kopie ergens van,
als je er op zoekt zou het volgens AI van de universiteit van Utrecht of Groningen kunnen zijn
omdat die er in een ander context weliswaar, er ook mee bezig zouden zijn.

Maar wel toevallig, dat hier bijectie wordt behandeld, en daar plotseling nu een stuk over opduikt, wat een en ander koppelt.
Ik kreeg wat herkenning met wat in sommige posts aan context wordt geschreven.

.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!