Gast schreef: ↑zo 22 mar 2026, 21:14
Kijk dan eerst in het systeem met motief1, onderzoek hier de cruciale eigenschappen.
Als u daar besloten hebt dat alles naar nul gaat ( hetgeen ik al bewezen heb), gaan we terug naar het nadere systeem.
Verschil in breinen.
Als mijn brein gelukkig werd bij het vinden van motief1 en uw brein met alle geweld zegt “gooit motief1 weg” dan zit er verschil in creatief denkvermogen.
Wilt u ooit achter het mooie van Collatz komen, koop mijn boek!
Ik had geen ander antwoord verwacht.
Dat je brein gelukkig wordt van iets, is geen wiskundig bewijs. Mijn brein tracht jouw bewijs te begrijpen maar stoot steeds op hiaten, wiskundige onwaarheden. Wat kan ik met uitspraken als 'het mooie van Collatz" wanneer de mist optrekt en de prachtige structuur een illusie blijkt te zijn. maar als jij in de illusie wil blijven leven is dat jou goed recht. Maar verwijt anderen niet dat zij de voorkeur geven aan de realiteit.
En dan nog dit :
Creativiteit zonder enige beperking is meestal géén productieve creativiteit. Beperkingen zijn vaak juist de motor van creativiteit. Hier zijn de beperkingen de wiskundige formalismen waarbinnen het Collatzprobleem is gesteld.