EvilBro schreef: ↑di 17 mar 2026, 23:08
Gast schreef: ↑di 17 mar 2026, 19:16Wat is uw conclusie nu?
Dat je een nog omslachtiger systeem hebt bedacht dan ik dacht.
Zoals mijn eerdere posts aantonen, is motief1 een vermomde Collatz-functie: transformatie + Collatz + terugtransformatie. De transformaties voegen niets toe, maar ze zijn in principe wel voor de handliggend (de resulterende V-getallen representeren de oneven collatz-getallen). Ze behouden de structuur die in de Collatz-boom zit.
Nu blijkt dat jij ook nog een extra transformatie doet aan het begin van het verhaal. Eentje die niets te maken heeft met de structuur van Collatz. Jij knoopt in essentie oneven getallen uit de ene Collatz-boom aan plekken in een andere (vermomde) Collatz-boom. Dit heeft nul toegevoegde waarde.
Sterker nog, het geeft je extra dingen om te bewijzen. Zo zul je o.a. moeten aantonen dat je geen takken mist. Dit is gelukkig niet zo moeilijk. Je negeert namelijk enkel alle oneven getallen van de vorm 8k+5. Het is vrij eenvoudig om aan te tonen dat deze oneven getallen naar een volgende tak verwijzen waar ook naar verwezen wordt door een oneven getal dat niet van die vorm is.
Ook zul je moeten aantonen dat je wel alle takken van de vermomde Collatz-boom bereikt. Ook dit is gelukkig niet zo lastig.
Het zijn echter volledig overbodige extra stappen.
Het verbaasd mij dat u ongefundeerde beweringen verkondigt.
U verwerpt een systeem enkel en alleen om het feit dat u ze niet begrijpt.
U hanteert “oneigenlijke wiskundige motieven” om anderen het vrije denken te belemmeren, zo van “hier hoeven we dus niet meer naar te kijken”
We hebben motief1 en motief2 keihard nodig, (in welk systeem we ook kijken, V-getallen, oneven Collatz-getallen of even Collatz-getallen) om te bewijzen dat er geen lussen en slierten kunnen bestaan.
Maar u ziet dat niet, zoals velen op Sciencetalk.