Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
HansH
Artikelen: 0
Berichten: 8.634
Lid geworden op: wo 27 jan 2010, 13:11

Re: ST stilaan overbodig gezien AI blijkbaar stilaan de norm wordt voor kennis verwerving ?

we doen hier net of het forum al stopt morgen. is die beslissing al genomen dan? Zelf ben ik van mening dat het op dit forum een stuk beter communiceren is dan bv op het physics forum. daar ben ik gisteren al na een uur weer in aanvaring gekomen met de manier van aanpak daar, dus ga daar mijn positieve energie niet naar toe laten weglekken. AI antwoorden roepen bij mij vooral weer vragen op, zie bv het topic over 1 way light speed. dus menselijke interactie is wel nodig om te blijven snappen waar het over gaat.

ads

Steun Sciencetalk Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Regor
Artikelen: 0
Berichten: 4.043
Lid geworden op: zo 15 dec 2024, 17:24

Re: ST stilaan overbodig gezien AI blijkbaar stilaan de norm wordt voor kennis verwerving ?

De twee afgehaakte super - deskundigen kunnen misschien met een habbekrats van hun spaargeld van hun goed betaalde job samen de maandelijkse financiele peanuts ophoesten uit sympathie voor de ST en de mindere goden ! 8-)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
R_Bena
Beheer
Artikelen: 0
Berichten: 2.266
Lid geworden op: wo 05 jul 2023, 08:23

Re: ST stilaan overbodig gezien AI blijkbaar stilaan de norm wordt voor kennis verwerving ?

Regor schreef: wo 18 feb 2026, 19:03 De twee afgehaakte super - deskundigen kunnen misschien met een habbekrats van hun spaargeld van hun goed betaalde job samen de maandelijkse financiele peanuts ophoesten uit sympathie voor de ST en de mindere goden ! 8-)
Hoe weten we dat ze goedbetaald worden? En over wie hebben we het?
Gebruikersavatar
R_Bena
Beheer
Artikelen: 0
Berichten: 2.266
Lid geworden op: wo 05 jul 2023, 08:23

Re: ST stilaan overbodig gezien AI blijkbaar stilaan de norm wordt voor kennis verwerving ?

HansH schreef: wo 18 feb 2026, 18:59 we doen hier net of het forum al stopt morgen. is die beslissing al genomen dan? Zelf ben ik van mening dat het op dit forum een stuk beter communiceren is dan bv op het physics forum. daar ben ik gisteren al na een uur weer in aanvaring gekomen met de manier van aanpak daar, dus ga daar mijn positieve energie niet naar toe laten weglekken.
Welke thread? Laat ons meegenieten :)
Regor
Artikelen: 0
Berichten: 4.043
Lid geworden op: zo 15 dec 2024, 17:24

Re: ST stilaan overbodig gezien AI blijkbaar stilaan de norm wordt voor kennis verwerving ?

@Bena,

U trapt open deuren in !
In Belgie zegt men .... U vraagt naar de bekende weg !
Gebruikersavatar
R_Bena
Beheer
Artikelen: 0
Berichten: 2.266
Lid geworden op: wo 05 jul 2023, 08:23

Re: ST stilaan overbodig gezien AI blijkbaar stilaan de norm wordt voor kennis verwerving ?

Ohw. Oké. Dan stel ik maar geen vragen meer.
Gebruikersavatar
Professor Puntje
Artikelen: 0
Berichten: 11.341
Lid geworden op: vr 23 okt 2015, 21:02

Re: ST stilaan overbodig gezien AI blijkbaar stilaan de norm wordt voor kennis verwerving ?

Ik heb net even gekeken bij doneren, maar wat is de optie "kaart"? Ik gebruik zelf nog ouderwetse giro-overschrijvingen waarvoor ik in elk geval een IBAN van sciencetalk nodig heb.
Gebruikersavatar
R_Bena
Beheer
Artikelen: 0
Berichten: 2.266
Lid geworden op: wo 05 jul 2023, 08:23

Re: ST stilaan overbodig gezien AI blijkbaar stilaan de norm wordt voor kennis verwerving ?

Professor Puntje schreef: wo 18 feb 2026, 19:21 Ik heb net even gekeken bij doneren, maar wat is de optie "kaart"? Ik gebruik zelf nog ouderwetse giro-overschrijvingen waarvoor ik in elk geval een IBAN van sciencetalk nodig heb.
Mooi. Met uw bijdrage kunnen we de ellende van de teloorgang van dit forum wegdrinken met een kratje schultenbrau.

Just joking. Even kijken... wat bedoel je met de 'optie' kaart? Je bedoelt de betaalmogelijkheden? Die krijg je te zien als je een bedrag invult. Op de pagina die erop volgt.
Gebruikersavatar
R_Bena
Beheer
Artikelen: 0
Berichten: 2.266
Lid geworden op: wo 05 jul 2023, 08:23

Re: ST stilaan overbodig gezien AI blijkbaar stilaan de norm wordt voor kennis verwerving ?

Ik maakte een grap PP. Eender bedrag is zeer welkom en wordt geapprecieerd.
Gebruikersavatar
Professor Puntje
Artikelen: 0
Berichten: 11.341
Lid geworden op: vr 23 okt 2015, 21:02

Re: ST stilaan overbodig gezien AI blijkbaar stilaan de norm wordt voor kennis verwerving ?

Dat werkt niet, ik heb geen "kaart" zoals daar afgebeeld. Ik gebruik Europese Overschrijvingskaarten die met de post verstuurd moeten worden. Aan internetbankieren doe ik niet.
Gebruikersavatar
R_Bena
Beheer
Artikelen: 0
Berichten: 2.266
Lid geworden op: wo 05 jul 2023, 08:23

Re: ST stilaan overbodig gezien AI blijkbaar stilaan de norm wordt voor kennis verwerving ?

Professor Puntje schreef: wo 18 feb 2026, 19:38 Dat werkt niet, ik heb geen "kaart" zoals daar afgebeeld. Ik gebruik Europese Overschrijvingskaarten die met de post verstuurd moeten worden. Aan internetbankieren doe ik niet.
De gegevens zijn via PB gestuurd. Dank voor je bijdrage PP!
Gebruikersavatar
Professor Puntje
Artikelen: 0
Berichten: 11.341
Lid geworden op: vr 23 okt 2015, 21:02

Re: ST stilaan overbodig gezien AI blijkbaar stilaan de norm wordt voor kennis verwerving ?

Mooi zo!
vijv
Artikelen: 0
Berichten: 872
Lid geworden op: wo 09 sep 2020, 12:39

Re: ST stilaan overbodig gezien AI blijkbaar stilaan de norm wordt voor kennis verwerving ?

wnvl1 schreef: wo 18 feb 2026, 10:03 Een forum blijft voor mij relevant om op nieuwe topics en ideeën te komen. Maar ik pleit er wel voor om het te gebruiken samen met AI. Het kan niet de bedoeling zijn om AI uit te sluiten, dat is de vooruitgang tegenhouden. Het topic over de snelheid van het licht die heen en terug niet dezelfde is, zou bvb wel een AI boost kunnen gebruiken.
Ik kan mij hierbij volledig aansluiten.
Gebruikersavatar
HansH
Artikelen: 0
Berichten: 8.634
Lid geworden op: wo 27 jan 2010, 13:11

Re: ST stilaan overbodig gezien AI blijkbaar stilaan de norm wordt voor kennis verwerving ?

vijv schreef: do 19 feb 2026, 07:02
wnvl1 schreef: wo 18 feb 2026, 10:03 Een forum blijft voor mij relevant om op nieuwe topics en ideeën te komen. Maar ik pleit er wel voor om het te gebruiken samen met AI. Het kan niet de bedoeling zijn om AI uit te sluiten, dat is de vooruitgang tegenhouden. Het topic over de snelheid van het licht die heen en terug niet dezelfde is, zou bvb wel een AI boost kunnen gebruiken.
Ik kan mij hierbij volledig aansluiten.
ook mee eens: AI als gereedschap gebruiken is prima, maar het gereedschap zelf alles laten doen gaat toch een keer fout als het gereedchap niet echt kan denken zoals een mens denkt.

ads

Steun Sciencetalk Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Rekenmachine Casio FX-82NL+

Rekenmachine Casio FX-82NL+

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

Bekijk product

Gebruikersavatar
Professor Puntje
Artikelen: 0
Berichten: 11.341
Lid geworden op: vr 23 okt 2015, 21:02

Re: ST stilaan overbodig gezien AI blijkbaar stilaan de norm wordt voor kennis verwerving ?

Ook als AI geen fouten meer zou maken zou het fout gaan, omdat je dan nagenoeg ieder topic onmiddellijk na opening kunt "killen" door er een foutloos AI-gegeneerd antwoord in te posten. Dat lijkt mij nog een veel groter probleem dan de incidentele fouten die AI nu nog maakt.

Terug naar “ℹ️ Over dit forum”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!