Puzzel Puzzels
Gast
Artikelen: 0

Re: NULRIJ

Weet u wel het verschil tussen een stijgende rij en een kleinste element in een oneindige deelverzameling D van N?

ads

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

vijv

Gast schreef: di 03 feb 2026, 21:01 Weet u wel het verschil tussen een stijgende rij en een kleinste element in een oneindige deelverzameling D van N?
Een kleinste element is een eigenschap van een verzameling uitgerust met een preorder of partiele orde.
Ik heb me er niet aan gestoord maar principieel is het onjuist om te stellen dat N een minimum heeft, men bedoeld dan , en ik denk jij ook, dat N uitgerust met de natuurlijke totale orde. En je neemt deze orde over in de verzameling D.

een rij is geen verzameling maar een afbeelding van Z of een deelverzameling van Z naar een willekeurige verzameling, in het geval waar we hier over spreken naar de verzameling van kleinste elementen van de opeenvolgende D's.

Ik hoop dat dit voor jou duidelijk genoeg is., om nu mijn vraag te beantwoorden hoe jij bewijst dat de rij naar nul gaat?
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gast

Ik kom binnenkort met een zeer duidelijk antwoord.
Professor Puntje

@Fermat1637 Wiskunde is geen politiek, waarbij je legitieme kritische vragen middels discussietrucs, drogredenen en fantastische "alternative facts" voorstellingen eindeloos kunt blijven ontwijken. Ik heb van jouw hand in al die tijd nog niet één steekhoudend wiskundig bewijs gelezen, kennelijk ben je niet in staat om zoiets op te schrijven. Dat geeft niet, maar dan zou je de hier aangeboden hulp en kritiek eindelijk eens serieus moeten nemen. Zo kom je wellicht wel verder. Nu zet je jezelf voor de lezers die wel iets van wiskunde weten enkel te kijk als een geborneerde crackpot.
Gast

Sciencetalk,

Ik heb op uw site op 15 februari 2025 een uiteenzetting gegeven over mijn bewijs van Collatz.
Wat had ik verwacht bij plaatsing?
Een enthousiaste groep wiskundigen die sceptisch zouden zijn maar tevens zeer nieuwsgierig. Hoe is dit mogelijk, kan niet, zouden de eerste gedachten bij u zijn. Maar bij beter kijken zou u tot de conclusie moeten komen dat ik een pracht inzicht heb gegeven om enthousiast mee aan de slag te gaan.
Om mijn intellectueel eigendom te beschermen heb ik al in een veel eerder stadium mijn oplossing en de gedachten om tot een oplossing te komen vastgelegd in een Digitale Bankkluis.
Maar wat doen wiskundigen op Sciencetalk?
Hier op Sciencetalk kreeg ik voortdurend geringschattende en kwetsende opmerkingen, waardoor ik mij beledigd en tekort gedaan heb gevoeld. Wat willen ze hiermee bereiken?
Ik zal dan ook Collatz hier niet verder verdedigen. Al mijn bevindingen en bewijzen vindt u in mijn boek, “Het bewijs van Collatz of Alles gaat naar Nul”, dat volgende week officieel uitkomt.

Als slotopmerking, dit:

“Structura Collatziana ingenio creatore revelatur, non probatione formali; probatio autem formalis requiritur ad mentes aliorum excitandas.”

De Collatz-structuur openbaart zich door het denkvermogen (inzicht), niet door formele bewijzen; formele bewijzen zijn nodig om anderen de mogelijkheid te geven hun denkvermogen te activeren.
vijv

Gast schreef: wo 04 feb 2026, 09:21 Ik kom binnenkort met een zeer duidelijk antwoord.
Hey Fermat,

je had mij wel een reactie beloofd op mijn vraag en kritiek.
Professor Puntje

Op internet is er alvast niets over dat boek te vinden behalve wat hier op het forum gepost is:
boek
1066 resultaten maar liefst!
Professor Puntje

vijv schreef: do 05 feb 2026, 20:42
Gast schreef: wo 04 feb 2026, 09:21 Ik kom binnenkort met een zeer duidelijk antwoord.
Hey Fermat,

je had mij wel een reactie beloofd op mijn vraag en kritiek.
Die vraag is nog steeds onbeantwoord!
Gast

@pp,

Ik heb wel een antwoord gegeven, dit:

Sciencetalk,

Ik heb op uw site op 15 februari 2025 een uiteenzetting gegeven over mijn bewijs van Collatz.
Wat had ik verwacht bij plaatsing?
Een enthousiaste groep wiskundigen die sceptisch zouden zijn maar tevens zeer nieuwsgierig. Hoe is dit mogelijk, kan niet, zouden de eerste gedachten bij u zijn. Maar bij beter kijken zou u tot de conclusie moeten komen dat ik een pracht inzicht heb gegeven om enthousiast mee aan de slag te gaan.
Om mijn intellectueel eigendom te beschermen heb ik al in een veel eerder stadium mijn oplossing en de gedachten om tot een oplossing te komen vastgelegd in een Digitale Bankkluis.
Maar wat doen wiskundigen op Sciencetalk?
Hier op Sciencetalk kreeg ik voortdurend geringschattende en kwetsende opmerkingen, waardoor ik mij beledigd en tekort gedaan heb gevoeld. Wat willen ze hiermee bereiken?
Ik zal dan ook Collatz hier niet verder verdedigen. Al mijn bevindingen en bewijzen vindt u in mijn boek, “Het bewijs van Collatz of Alles gaat naar Nul”, dat volgende week officieel uitkomt.

Als slotopmerking, dit:

“Structura Collatziana ingenio creatore revelatur, non probatione formali; probatio autem formalis requiritur ad mentes aliorum excitandas.”

De Collatz-structuur openbaart zich door het denkvermogen (inzicht), niet door formele bewijzen; formele bewijzen zijn nodig om anderen de mogelijkheid te geven hun denkvermogen te activeren.

En als u verder wilt discussiëren dan blijft de vraag open staan:
Stel nu eens op schrift waarom u denkt waarop ik het bewijs geleverd hebt, dan kan ik uw redenatie fout aanwijzen.
Professor Puntje

vijv's vraag is nog steeds onbeantwoord!
Gast

Professor Puntje schreef: wo 11 feb 2026, 10:47 vijv's vraag is nog steeds onbeantwoord!
wo 11 feb 2026, 09:45

@Vijv,

Om constructief verder te gaan lijkt het mij veel verstandiger dat u eens opschrijft hoe ik volgens u het bewijs geleverd heb.
Als u dat aandurft kan ik de gedachte fout bij u haarfijn aangeven.
Professor Puntje

vijv's vraag is nog steeds onbeantwoord!!

Het stellen van een wedervraag is geen antwoord, maar een doorzichtige poging om je eigen wiskundige onbegrip te verhullen. Je bent duidelijk niet in staat een fatsoenlijk wiskundig bewijs te schrijven. En zonder een fatsoenlijk bewijs is er geen resultaat.
Gast

Beantwoord nu maar mijn vraag, dan komen we verder!
WillemB

Wanneer komt het boek nu uit ..?

Ik heb geen informatie kunnen vinden waaruit blijkt dat het boek "Het bewijs van Collatz of Alles gaat naar Nul" van K.T. ten Hoeve al is verschenen.

Er is ook in de reguliere boekhandel of via officiële uitgeverskanalen (zoals Singel Uitgeverijen of Bol.com) momenteel geen vermelding te vinden van een verschenen boek met deze specifieke titel.

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2810e - All-in-One Inkjetprinter - Geschikt voor Instant Ink - Wit

HP DeskJet 2810e - All-in-One Inkjetprinter - Geschikt voor Instant Ink - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!