Puzzel Puzzels
jkien
Moderator
Artikelen: 0

Re: Haken de echte deskundigen af op ST ?

Bij Physics Forums zijn er drie opties voor het "question level" (of "context"): high school / undergrad / graduate. Dat zou je kunnen vertalen met: "niveau onderwerp": [middelbare school] / [bachelor] / [afgestudeerd]. De topic starter zou het gewenste niveau tussen vierkante haken onder het startbericht kunnen zetten, of achter de titel.

Kijk eens bij recente onderwerpen of die drie opties geschikt zijn, of dat andere termen beter zijn.

ads

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Professor Puntje

jkien schreef: zo 04 jan 2026, 00:32 Bij Physics Forums zijn er drie opties voor het "question level" (of "context"): high school / undergrad / graduate. Dat zou je kunnen vertalen met: "niveau onderwerp": [middelbare school] / [bachelor] / [afgestudeerd]. De topic starter zou het gewenste niveau tussen vierkante haken onder het startbericht kunnen zetten, of achter de titel.

Kijk eens bij recente onderwerpen of die drie opties geschikt zijn, of dat andere termen beter zijn.
Ik denk eigenlijk dat alle vragen op Physics Forums voor ons forum hier al in het hoogste niveau zitten. Hier zou je misschien dit kunnen doen:
- Leek
- Amateur
- Professional
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Regor

@PP
Ofwel:

B = Beginner (leek doet mij denken aan een functie binnen de kerk.)
G = Gevorderde
D = Deskundige
Regor

@PP

Of I of II of III ........ voor de tekst van de topic.
Professor Puntje

Regor schreef: zo 04 jan 2026, 11:02 @PP
Ofwel:

B = Beginner (leek doet mij denken aan een functie binnen de kerk.)
G = Gevorderde
D = Deskundige
Kan ook. Het gaat er maar om dat mensen die op een topic reageren hun antwoorden kunnen aanpassen aan het kennisniveau van de TS.
Professor Puntje

Regor schreef: zo 04 jan 2026, 11:06 @PP

Of I of II of III ........ voor de tekst van de topic.
We moeten het niet te moeilijk maken, dan werkt het niet meer. Gewoon "[Beginner]", "[Gevorderde]" of "[Deskundige]" aan de topic-titel toevoegen zou moeten werken.
Regor

@PP,

Maar omdat de lezer direct het gevraagde niveau zou zien aan de topic titel zelf ... de afkortingen gebruiken, B, G, D .... of I, II , iii
Professor Puntje

Als je de afkortingen gebruikt ziet de lezer niet wat het gewenste niveau is, maar dan moet de lezer eerst op zoek gaan naar wat die afkortingen betekenen. En dat zal de lezer vrijwel zeker niet doen. Tegenwoordig moet alles snel en makkelijk, en anders negeert men het of klikt men snel door naar iets anders.
vijv

Gast schreef: za 03 jan 2026, 19:46 Mijn excuses voor de bizarre post die ik na mijn vorige nog heb geplaatst.

Zeker richting Vijf, wat nergens wat mee te maken had en Professor Puntje wil ik mijn excuses aanbieden; ook voor mijn eerdere reactie, die was onnodig persoonlijk en kwam verkeerd over. Dat druiste in tegen dingen die ik zelf belangrijk vind.

Het was niet eens zo verkeerd bedoeld, maar het was wél zo leesbaar, en dat wist ik. Wat het asociaal maakt.
Ik heb niets kunnen lezen want het was weg. Excuses aanvaard.
jkien
Moderator

Opmerking moderator

Off topic berichten verwijderd
jkien
Moderator

Opmerking moderator

Off topic bericht verwijderd
Regor

@Jkien,

Ik, en wellicht anderen zouden het wellicht interessant vinden te kunnen zien aan uw melding, wie de posts schreef die verwijdert werden, ook indien er meerdere waren / zijn.
jkien
Moderator

Regor schreef: Ik, en wellicht anderen zouden het wellicht interessant vinden te kunnen zien aan uw melding, wie de posts schreef die verwijdert werden.

Opmerking moderator

Ga aan de hand van het startbericht van dit topic na of je voorstel misschien off topic is.
HansH

Ik denk waar te nemen dat een aantal echte deskundigen afhaken omdat ze niet het idee hebben dat forumleden voldoende luisteren naar kun input of eigenwijs zijn en daardoor weinig voldoening voelen omdat het kwartje niet valt.

bv dit topic viewtopic.php?p=1272226#p1272226 komt de boodschap niet over denk ik.

Of andere topics lijken te verzanden in irritatie, verwijderen van berichten en zelfs waarschuwingen voor bann's (ik kan de details niet zien, maar me er wel iets bij voorstellen). Dat zal voor de betreffende deskundigen niet echt motiverend zijn om nog veel te investeren in het forum.

ads

Steun Sciencetalk Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Bekijk product

Professor Puntje

@HH Ook onder de "echte deskundigen" kun je twee hoofdstromingen aantreffen aangaande de behandeling van tensoren:

(1) een fysische of technische aanpak waarbij men weinig aandacht heeft voor de wiskundige onderbouwing.
(2) een wiskundige aanpak waarbij men weinig aandacht heeft voor de fysische en technische toepassingen.

En verder alles er tussenin uiteraard. Het is niet zo dat wie zich uitsluitend op (1) of (2) focust daarmee dom, ondeskundig of eigenwijs zou zijn. Wanneer men wel van dat laatste uitgaat ontstaan er onnodige irritaties. Verder zijn er veel andere andere topics waarbij links, uitleg, argumenten en bewijzen volstrekt genegeerd worden zodra ze botsen met de waan van de dag of persoonlijke overtuigingen. Dat werkt inderdaad niet erg motiverend om in zulke topics nog relevante informatie te verstrekken. En scheldpartijen zijn op een wetenschapsforum al helemaal ongepast, en worden hier gelukkig ook verwijderd.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “ℹ️ Over dit forum”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!