Moderator: R_Bena
Oké, dat neem ik van je aan. Dan kun je mijn reactie als niet gepost beschouwen.wnvl1 schreef: ↑di 30 dec 2025, 21:00 Dat is echt wel mijn antwoord. Ik ben een van de weinigen op dit forum die steeds op een positieve manier over physicsforums spreekt. Je kunt daar echt antwoorden op je vragen krijgen van echte deskundigen. Heel wat vragen op dit foum zijn uiteindelijk opgelost geraakt dankzij de antwoorden van physicsforums. Ik verwijs ook heel geregeld naar Carroll en Hossenfelder in mijn reacties hier. Ik haal mijn antwoorden dikwijls door AI om ze sneller (zeker als er formules in staan) en mooier te kunnen formuleren, maar het is wat ik zelf bedoel.
Opmerking moderator
Ze werken daar wel met een systeem waarbij je het niveau moet aangeven bij een nieuw topic, zodat er ook op dat niveau gereageerd kan worden. Dat is wel zo fijn. Ik heb hier soms het gevoel dat er spoonfeeding wordt verwacht of de behandeling van halve tekstboeken. Dat is ondoenlijk, en bovendien frustrerend als reageerder. Als er instapniveau wordt verlangd, prima, maar dan kun je niet gedetailleerd ingaan op b.v. rekenkundige details. Ik kan me nog een topic over een factor 2 bij het afbuigen van licht herinneren wat oeverloze offtopic reacties opleverde, omdat er iets werd verwacht wat in mijn ogen ondoenlijk en onrealistisch was. Dan denk je bij een volgend topic niet "jottem". Een persoonlijke ergernis die ik ook wel es heb bij topics is de gevleugelde opening "Ik heb ergens gelezen dat..." Daar reageer ik al niet eens meer op; als er geen moeite wordt gedaan om bronnen of context te leveren, ga ik mijn tijd er niet aan besteden.wnvl1 schreef: ↑di 30 dec 2025, 21:00 Dat is echt wel mijn antwoord. Ik ben een van de weinigen op dit forum die steeds op een positieve manier over physicsforums spreekt. Je kunt daar echt antwoorden op je vragen krijgen van echte deskundigen. Heel wat vragen op dit foum zijn uiteindelijk opgelost geraakt dankzij de antwoorden van physicsforums. Ik verwijs ook heel geregeld naar Carroll en Hossenfelder in mijn reacties hier. Ik haal mijn antwoorden dikwijls door AI om ze sneller (zeker als er formules in staan) en mooier te kunnen formuleren, maar het is wat ik zelf bedoel.
Opmerking moderator