Met alle respect, maar ik snap niet wat je bedoelt. Je noemt drie dingen op en noemt dat tiendelig?
ik vraag mij af hoe de modale burger omgaat met berichtgeving en statistische gegevens over seksuele misdrijven.
De modale burger zit al sinds jaar en dag vast in politieke indoctrinatie door de media. Statistische gegevens staan niet gelijk aan 'berichtgevingen'.
Het opvoeren van willekeurige 'berichtgevingen' als valide bron hoort hier niet. Media hebben belang bij clicks en lezers. Ze zijn allergisch voor betrouwbare data, want die ontnemen hun bestaansrecht.
Verschillende criminaliteit gaan al jaren achteruit in Nederand. Maar als we de media moeten geloven, van links tot rechts, zouden er gigantische criminaliteitsproblemen zijn in het land, terwijl de ene na de andere gevangenis de afgelopen jaren is gesloten, omdat ze gewoonweg leegstonden. Als we de media moeten geloven zou men de deur niet meer uit kunnen zonder neergeslagen, neergestoken of verkracht te worden.
Het is allemaal grote onzin en een leugen die dagelijks in het hoofd van mensen wordt geprent, al 25 jaar lang, om munt te maken op de angst van goedgelovige burgers. Want het is een businessmodel.
Lees het artikel 'Het mysterie van de verdwenen criminaliteit':
https://www.cbs.nl/nl-nl/longread/stati ... epage=true
Het artikel dateert van 2018, maar sindsdien zijn bijna alle vormen van criminaliteit verder gedaald.
En zie ook de paradox van onveiligheid: hoe veiliger een samenleving, hoe eerder mensen zich onveilig gaan voelen als er een keer iets onveiligs gebeurt. En dat is precies wat er gaande is.
De onderbuik van de massa is geen graadmeter.
De NOS, Geenstijl, CNN, Foxnews, nu.nl, AD, Volkskrant, NRC, Het Parool, etc. zijn geen betrouwbare bronnen. Het heeft niets te maken met waarheid, maar met 'nieuws'. Nieuws = gekleurd = subjectief.
Graag zuivere, wetenschappelijke data opvoeren, en dan kunnen we ergens over praten.