Puzzel Puzzels
markos
Artikelen: 0

Hoe werkt het fokken van een ras.

Ik weet niet of dit topic hier thuis hoort maar is plant'm hier maar even.
Hoe werkt het fokken van een bepaald ras van een huisdier, ik begrijp dat je een mannetje en vrouwtje met bepaalde eigenschappen moet hebben om de gewensde nakomelingen te krijgen, maar als dat niet het gewende effect heeft en de nakomelingen niet volgens wens zijn, worden die dan vernietigd?

Het lijkt mij een beetje cru dat er dan zoveel dieren afgemaakt moeten worden omdat het niet voldoet aan de eisen van het fokken, of valt het mee en is er heel soms spraken van onvolkomenheden?

ads

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense draadloze controller – Chroma Indigo

Sony PS5 DualSense draadloze controller – Chroma Indigo

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Bekijk product

R_Bena
Beheer

Re: Hoe werkt het fokken van een ras.

Dat verschilt per (soort) fokker. Sommige fokkers laten geen enkel dier vernietigen. Dieren die niet aan de showstandaard voldoen (bijv. verkeerde kleur of vachtstructuur) worden vaak gewoon als huisdier verkocht.

Bij commerciële fokkers worden dieren met ongewenste eigenschappen soms afgemaakt. Dat is wettelijk aan regels gebonden.

ads

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

markos

Re: Hoe werkt het fokken van een ras.

Okay bedankt voor het antwoord, ik vroeg het mij af.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Anatomie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!