Puzzel Puzzels
R_Bena
Beheer
Artikelen: 0

Re: Waarom zo weinig nieuw topics op ST ?

Ik heb altijd positief gereageerd (volgens mij).
Nee, helemaal niet. Je hebt zeer weinig zelfreflectie. Je model was onvoldoende wiskundig onderbouwd. Op de kritiek van degenen die het wel wiskundig en cijfermatig probeerden te onderbouwen, en vervolgens op die wijze gaten in je 'bewijsvoering' schoten, ben je niet tot nauwelijks ingegaan.

Het is een wiskundig probleem, het behoort volledig wiskundig onderbouwd te worden, niet met vage bewoordingen als 'we gooien x/y/z in een trechter etc.'.

Als je bewijs zo geweldig is dan zou de commissie voor de nobelprijs je meteen de nobelprijs voor de wiskunde moeten geven. Dat gaat uiteraard niet gebeuren. Wat je nu allemaal weer beweert is de zoveelste herhaling van zetten.

ads

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

Gast

Begrijpt u de werking van motief1 en motief2.
Als het antwoord JA is dan ziet u in hoe mooi het is.
Als het antwoord NEE is, verwacht ik vragen.
Maar de werking van motief1 en motief2 is o.a. klip en klaar bewezen met het bewijs uit het ongerijmde.

Als u dit bewijs niet wil of kunt accepteren dan moet u (of anderen) aangeven wat er niet aan klopt.

Nee dit bewijs uit het ongerijmde heeft niemand kunnen tegenspreken.
Waarom moest de topic dan gesloten worden?
Laatst gewijzigd door Gast op vr 18 jul 2025, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Regor

@Fermat,

Hou het bij uw mogelijk p,q, r bewijs die U nu weer aanbrengt en niet meer het 3n+1 bewijs die een behoorlijke indigestie veroorzaakte !
U laat zich weer vangen door over motieven te spreken, maar dat hoort bij 3n+1
R_Bena
Beheer

Als het antwoord JA is dan ziet u in hoe mooi het is.
Leg het maar voor aan professoren aan de universiteit. Die zullen het vast omarmen.

Opmerking moderator

Graag on topic.
Gast

Ik zou het topic Naar Nul dan maar weer openen!
R_Bena
Beheer

ik had juist verwacht dat dat op meer inhoudelijke of niche-platformen een stuk minder zou zijn.
Het kan zo zijn dat de kerngroep hier meer inhoudelijke discussie waardeert, maar ook zij klikken meer en reageren meer op sensatie-topics. Voor de rest is het, op zo nu en dan wat wrijving na, op dit forum behoorlijk inhoudelijk.

Gelukkig is er hier geen like/dislike- of upvote/downvote-systeem, dat snel ontaardt in een populariteitswedstrijd.
Die is er wel lol. Je kunt posts duimpje geven.

Maar goed, het lijkt er sterk op dat dit soort fora binnen nu en tien jaar grotendeels worden overgenomen door AI.
Al voor AI waren de wetenschapsfora (bijna) uitgestorven. Dit is volgens mij het enige Nederlandstalige wetenschappelijke forum dat er nog is.

Misschien speelt ook mee dat internet in het algemeen polariserend werkt. Veel communicatie is afstandelijker en vluchtiger geworden. Buren die elkaar vermijden en meteen de woningcorporatie bellen, in plaats van even aan te kloppen. Minder collectief, meer ieder voor zich. Dat zie je offline én online en zelfs op fora als deze sijpelt dat dus door.
Klopt helemaal.

Dat maakt het verdwijnen van plekken waar mensen samen aan kennis bouwen des te spijtiger.
Ja, en komt bij dat mensen geen aandachtsspanne meer hebben. Ze vinden niks meer leuk/kunnen moeilijk hun concentratie ergens op houden. Ze zijn snel afgeleid en als ze niet voortdurend vermaakt worden zijn ze weg. Omdat er een overload aan informatie is ook.
Gast

Geachte PP,

Beschouw mijn motief1 en motief2. Beschouw het bewijs vanuit het ongerijmde. Alleen deze 3 items en niet meer.
Nu mag u zeggen waar het niet klopt!

Ik zeg u, “dat lukt u niet”!
jkien
Moderator

Gast schreef: vr 18 jul 2025, 11:51 Beschouw mijn motief1 en motief2. Beschouw het bewijs vanuit het ongerijmde. Alleen deze 3 items en niet meer.

Opmerking moderator

Dat is hier, in een topic van het subforum "over dit forum", off topic. Breng het liever ter sprake in het subforum wiskunde.
Gast

Deze vraag heb ik ook in mijn topic Naar Nul voorgelegd,
Maar dan, dan wordt de topic gesloten omdat mensen die geen antwoord kunnen geven hierom vragen!
Wel vreemd.
R_Bena
Beheer

Gast schreef: vr 18 jul 2025, 12:27 Deze vraag heb ik ook in mijn topic Naar Nul voorgelegd,
Maar dan, dan wordt de topic gesloten omdat mensen die geen antwoord kunnen geven hierom vragen!
Wel vreemd.
Het is gesloten omdat het een voortdurende herhaling van zetten werd en je niet tot nauwelijks inging op wiskundige kritiek. Je hebt drie maanden de kans gehad om dat te doen. Sterker nog, je riep zelf dat je met aanvullend bewijs zou komen, die er nooit is gekomen. De topic liep telkens vast en alles wat daar op een gegeven moment in gezegd werd voegde niks meer toe en was een herhaling van zetten. Het werd een bron van onrust en is op verzoek van de community vervolgens (terecht) gesloten.
Gast

Het is gesloten omdat men geen antwoord durft te geven op:

Beschouw mijn motief1 en motief2. Beschouw het bewijs vanuit het ongerijmde. Alleen deze 3 items en niet meer.
Nu mag u zeggen waar het niet klopt!
R_Bena
Beheer

Als je bewijs zo geweldig prachtig fantastisch is, hoezo ben je dan afhankelijk van de erkenning van een stel pseudo-wetenschappers op een forum? Dan zou je toch op een veel hoger niveau in de armen gesloten moeten worden - ik noem een hoogleraren op universiteiten bijvoorbeeld. It doesn't make sense whatsoever.
HansH

het topic is 'Waarom zo weinig nieuw topics op ST ?' Deze discussie gaat naar mijn idee meer over 'Waarom zo weinig topics op ST met opbouwende discussies?' Dat zou dus een nieuw topic kunnen zijn maar dan in 'Psychologie en Sociologie subforum' misschien leuk om wat meer psychologen aan he5t woord te krijgen.
Regor

@Fermat,

Off topic,
Om de liefde Gods, je hebt een topic rond FLT .... met p,r,q, waar ik op postte om het in leven te houden.
Met de vraag opdat wiskundigen nog eens uw kort mogelijks bewijs zouden becomentarieren.
Ga over naar die topic aub .

Stop dus (voorlopig) aub om weer over te stappen naar (3n+1) met uw motieven .
Of snap je mij / dat niet ?
Je doet jezelf de das om !

ads

Steun Sciencetalk MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Gast

R_Bena schreef: vr 18 jul 2025, 12:41 Als je bewijs zo geweldig prachtig fantastisch is, hoezo ben je dan afhankelijk van de erkenning van een stel pseudo-wetenschappers op een forum? Dan zou je toch op een veel hoger niveau in de armen gesloten moeten worden - ik noem een hoogleraren op universiteiten bijvoorbeeld. It doesn't make sense whatsoever.
Ik heb een nieuw topic geopend “Een bewijs, goed of fout”

U denkt dat alleen universitaire hoogleraren hieruit kunnen komen?
Dat zou een blamage zijn voor Sciencetalk!

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “ℹ️ Over dit forum”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!