Misschien kun je met argumenten komen? Wijs maar aan waar ik het fout heb.
Je kunt zeker een toenemende snelheid hebben bij een dalend vermogen zolang dat vermogen op dat moment groter is dan het vermogen nodig om de snelheid constant te houden.
Misschien kun je met argumenten komen? Wijs maar aan waar ik het fout heb.
Nee, je hebt het fout.
Probeer eens met argumenten te komen. Je bent tot nu toe niet verder gekomen dan "je hebt het fout".
In zijn 1,2,3,4 werkt dat zo ja. Omdat je dus genoeg vermogen over hebt om de snelheid te overwinnen. Maar de laatste versnelling is zo gekozen dat je in het rode toerengebied zo snel zou gaan dat de luchtweerstand groter is dan het vermogen van je motor. Anders hadden ze er immers nog een versnelling extra bij kunnen zetten.wnvl1 heeft gelijk. Stel, je zit in de hoogste versnelling en rijdt met een toerental (dus snelheid) waarbij het vermogen maximaal is. Als dat niet de topsnelheid is, versnelt de auto. Dan neemt de luchtweerstand toe maar neemt ook het vermogen af, want je komt boven het toerental waarbij het vermogen maximaal was. Op een zeker moment is de luchtweerstand zo groot dat de auto niet verder kan versnellen. Je zit aan de maximale snelheid maar onder het maximale vermogen.
Het benodigde vermogen, om een constante snelheid te handhaven neemt met de derde macht van de snelheid toe. Heb je meer vermogen, dan versnelt de auto. Dus dit argument (het is tenminste een argument) klopt niet.
nogmaals: lees mijn eerdere bericht. daar staat hetzelfde in als wat je nu zegt.
wat bedoel je met 'dit' ? blijkbaar praten we hier langs elkaar heen. ik heb het over het vermogen wat de auto vraagt bij een bepaalde snelheid. dat neemt met de 3e macht van de snelheid toe. (Zelfde waar Regor het over heeft neem ik aan)
Niet helemaal, dit is dus allemaal hetgene wat ik dus wél snap. En daar ben ik het ook allemaal mee eens. Zie mijn vorige reacties, want daar leg ik echt precies uit wat voor mij nog niet precies duidelijk is.Aan IHF,
In principe heeft U het maximale vermogen in de hoogste versnelling bij één bepaald toerental.
Is deze reactie en mij voorgaande een beetje een antwoord op uw vraag ?