Met zo'n opmerking ga je geen vrienden maken vrees ik. er zijn ook ''vast'' veel roekeloze jonge automobilisten die dit soort ongelukken met fietsers veroorzaken door bv rechtdoorgaande fietsers geen voorrang te verlenen als ze rechtsaf slaan (bewust even het woordje 'vast' gebruikt als sugestieve indicatie ) ga je dan ook pas mensen een rijbewijs geven als ze oud en wijs zijn?
Een helm verplichten vind ik geen goed idee. Dat moet iedereen voor zichzelf weten of hij/zij een helm wil dragen. Ik denk dat het nut wel opweegt tegen de kosten. Ik draag altijd een helm vanaf 2 km. Onder 2 km weegt voor mij de last van het wegsteken van de helm niet op tegen het risico van te vallen in die 2 km.EvilBro schreef: ↑wo 16 apr 2025, 16:05 Puur kijken naar de relatieve vermindering geeft een mogelijk vertekend beeld. Als, bijvoorbeeld, er 75000 ongevallen per jaar zijn en de kans op een dodelijk ongeval 0.4% is dan wordt deze kans 0.12%. Het aantal dodelijke ongevallen dat dan 'bespaard' wordt, is ongeveer 200. Hiervoor moeten alle fietsers (8 miljoen+) een helm dragen. Weegt het nut van een helm dan op tegen de kosten?
beide zelfde effect denk ik. wat voor g krachten krijg je op een glas op het momnent dat het de tegelvloer in de keuken raakt? zou zo maar een paar 100g kunnen zijn denk ik want er is geen vervorming mogelijk dus instantaan naar snelheid 0 als het glas dat zou houden. idem voor je hoofd wat tegen een steen valt.