Goedemiddag,
Allereerst zal ik me even voorstellen. Ik ben een vrouw van 47 en heb bedacht om de wiskunde, dat ik vroeger zo leuk vond, maar door omstandigheden nooit verder heb gevolgd als havo/vwo 2, weer te gaan (zelf)studeren. Inmiddels is het zo lang geleden dat hetgeen ik ooit wel geleerd heb al lang weer weg is, maar ik herhaal gewoon vanaf de basis en dat lukt tot nog toe aardig. Ik ben nu bezig met herleiden van formules en moet bij een opdracht nu a uitdrukken in b. Ik snap de bedoeling en de meeste opdrachten zijn ook gelukt. Maar ik heb er nu één waarbij ik niet tot hetzelfde antwoord kom, en ook met het juiste antwoord erbij niet snap wat ik nou fout doe, of waar ik overheen kijk. Voor de meeste hier wellicht een hele simpele maar aangezien ik geen docent heb om t aan te vragen doe ik dat hier. Wie helpt me?
De opdracht luidt:
Herleid de volgende formule tot een vorm waarin a uitgedrukt is in b.
1 1
- - - = 2
a b
(Het lukte me niet om een foto toe te voegen vanaf een iPhone, misschien dat iemand me dat ook wil uitleggen)
Alvast bedankt,
Mvg wiskundeoma
Puzzels