Puzzel Puzzels
Kelvin24
Artikelen: 0

Voorbereiden toelatingsexamen vwo wiskunde B

Beste allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren in wat de beste keuze is.

Ik kom namelijk van de HBO opleiding Bedrijfseconomie en ik wil na de zomervakantie de bacheloropleiding Economie volgen. Om de opleiding te mogen volgen is er een eis waar aan moet worden voldaan namelijk een achtergrond hebben van vwo wiskunde A of B op eindexamenniveau.

Ik wil graag een achtergrond in wiskunde B krijgen om de wiskunde in de opleiding te kunnen begrijpen. Ik heb namelijk weinig kennis in wiskunde. Ik heb sinds kort het boek ' Wiswijs van A.J. Pach ' doorgenomen. Ik denk ook dat als ik wiskunde B snap ik mij dan minder zorgen hoeft te maken voor de wiskunde en statistiek in de opleiding.

Ik heb gekeken naar cursussen en die bieden wel zo'n cursus aan, alleen denk ik dat ik daar niet alles uit kan halen door mijn weinig kennis in wiskunde. Om die cursussen goed te kunnen volgen heb je al voorkennis nodig en sommige onderwerpen heb ik dat, maar zelf denk ik dat die cursussen meer bedoelt zijn als soort van opfriscursus. Ze verwachten van de cursisten al enige ervaring te hebben en dat ik heb nul jaar ervaring.

Ik denk daarom dat bijles waarschijnlijk beter voor mij is, echter weet ik niet of dit mogelijk is omdat bijles jij juist met boeken komt en vragen over opdrachten en wat ik vraag is een cursus dat op mij is afgestemd.

Hoe zou ik dit moeten aanpakken? Ik heb namelijk geen boeken, weet niet wat ik moet weten over wiskunde B e.d. Ik wil namelijk voor de volgende schooljaar begint hier intensief aan de slag te gaan om de toelatingsexamen te kunnen halen.

Ik zie jullie adviezen graag tegemoet en alvast bedankt.

Groet,

Kelvin24

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Bekijk product

Rmo

Re: Voorbereiden toelatingsexamen vwo wiskunde B

Ik zou toch voor de aangeboden cursus gaan, en dan vragen of de persoon die bijles geeft daar niet verder op wil bouwen, zodat je je concentreert op de dingen die je nodig zult hebben. Verder kan je hier ook altijd met vragen terecht :)

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 15 / 15 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 15 / 15 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Kelvin24

Re: Voorbereiden toelatingsexamen vwo wiskunde B

RMO,

Bedankt voor je antwoord. Het kan ook op die manier.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Wiskunde studeren”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!