Aan het beheer,
Ik begeef mij op een gevaarlijk pad, maar met goede bedoelingen.
Ik denk dat veel leden en gebruikers een eigen idee hebben over de zinvolheid van wetenschappelijke en wiskundige en andere fora.
Misschien is het nuttig en interessant voor het beheer om hun mening te kennen via een "open topic".
De evolutie binnen de structuur van WetenschapsForum was vroeger al boeiend om vast te stellen.
En ook nu kan men zich vragen stellen rond SceinceTalk.
............................................................................................................................................................
Mag ik hierbij de. vrijheid nemen mijn eigen idee te geven.
Er is zoveel op internet te vinden dat ik mijzelf de vraag stel waarom men überhaupt kennis zou proberen te vinden via fora.
Benevens dat meen ik vast te stellen dat er een aantal zware kalibers "bollebozen" lid zijn en met een zekere regelmaat reacties plaatsen van hoog tot heel hoog niveau.
Voor het modale lid kan dat een zekere terughoudenheid veroorzaken om nog een Topic te plaatsen.
Vroeger (maar nu minder) werd men soms snel "op zijn plaats gezet " iets wat voor de expansie van het forum nadelig was.
Vele reacties waren soms gewoon teksten overgenomen van één of andere site, in plaats van een persoonlijke toets als reactie toe te voegen.
Een kruisbestuiving van kennis zou ideaal zijn, maar de veelheid van informatie op internet staat het in de weg.
En als het al eens een samenwerking- topic is die heelwit inspanning vergt met een hoge moeilijkheidsgraad, verloopt die soms tussen 2 of 3 leden.
Met respect.
Puzzels