Moderator: jkien
Dat is niet mogelijk. Een condensator heeft ook in geladen toestand een netto lading nul (of nagenoeg nul).Pa Pinkelman schreef: ↑zo 28 apr 2024, 20:46 Misschien zit er een grote condensator in de voeding van mijn PC. Dan kan het zijn dat er bij het inschakelen de stroom de condensator in gaat en dat het verschil veroorzaakt tussen ingaande en uitgaande stroom.
Wat ik nog niet lees:Is Informatie van de topic starter .Pa Pinkelman schreef: ↑zo 28 apr 2024, 20:46 Het gebeurt alleen met inschakelen en meestal niet. Misschien zit er een grote condensator in de voeding van mijn PC. Dan kan het zijn dat er bij het inschakelen de stroom de condensator in gaat en dat het verschil veroorzaakt tussen ingaande en uitgaande stroom.
maar geeft wel een 50Hz AC stroom door de aardlekschakelaar dus kan die wel degelijk triggeren lijkt mij, want de aarlekschakelaar meet die AC stroom en slaat daarop af. Dus wel een goede opmerking lijkt mij van die Y-caps. Deze condensatoren (y-caps) zijn normaal gesproken echter zodanig klein dat die niet een aarlekschakelaar mogen laten aanspreken. maar het kan zijn dat het die stroom is samen met nog een additionele lek.Xilvo schreef: ↑zo 28 apr 2024, 21:04Dat is niet mogelijk. Een condensator heeft ook in geladen toestand een netto lading nul (of nagenoeg nul).Pa Pinkelman schreef: ↑zo 28 apr 2024, 20:46 Misschien zit er een grote condensator in de voeding van mijn PC. Dan kan het zijn dat er bij het inschakelen de stroom de condensator in gaat en dat het verschil veroorzaakt tussen ingaande en uitgaande stroom.
Terug naar “🏗️ Praktische en overige technische wetenschappen”