Ja, herkenbaar en bloedirritant.HansH schreef: ↑di 02 apr 2024, 15:19 sinds deze week heb ik steeds reclame die ongewenst ineens fimpjes met geluid aanzet. als ik het geluid dan uitzet zet de tool het even later weer aan. hier is niet meer mee te werken op deze manier. (en irriteert ook zo mateloos dat ik die producten of diensten als per definitie niet ga kopen) het gaat blijkbaar om reclame popups die onderaan de pagina verschijnen.
Code: Selecteer alles
div {
font-family:roboto,sans-serif;
}div. Dat doe je gewoon niet als advertentieprovider.Dit kan ook een gebrek aan geheugen zijn. 4Gb is niet zo heel veel (op dit moment gebruikt mijn Chrome al 1.1Gb, niet alleen deze site). Maar dat kan nog steeds correleren omdat die advertenties ook aardig wat geheugen kunnen gebruiken.HansH schreef: ↑do 17 aug 2023, 11:13 mbt 'In extreme mate de aandacht opeisen':
De laatste tijd merk ik dat het forum soms heel traag is en zelfs in het typen van een bericht het niet meer lukt om mijn typesnelheid bij te houden (die toch al niet hoog is). ook de fan van de processorkoeling is dan vaak aan het loeien. Ik zie een correlatie met het opbouwen van advertenties op de pagina, dus ik vermoed dat dat veel CPU kracht kost. Nu is mijn laptop al wat ouder met een I5 core uit ca 2015 en 4GB intern geheugen. als ik kijk naar hoeveel Chrome.exe processen er lopen dan zit ik al snel op 20 stuks terwijl ik alleen maar een pagina van het wetenschapsforum heb open staan. Is het zo dat elke advertentie zijn eigen chrome.exe heeft en die niet meer afsluit?
goed dat eraan gewerkt wordt. ik snap uberhaupt niet dat een bedrijf wat voor dit soort reclame interacties verantwoordelijk is denkt dat daar iemand iets mee opschiet, inclusief zij zelf of degene die de reclame betaalt. Je kunt toch wel nagaan dat er niemand is die hierdoor ook maar een dingetje gaat kopen? je bereikt alleen maar het tegeovergestelde. Hoe diep zijn we inmiddels gevallen in deze wereld.
Het aanslaan van de letter p op het toetsenbord zet een hinderlijke computerstem aan (en weer uit als je de p nogmaals aanslaat). Dan komt er bijvoorbeeld een zweverig verhaal over sterrenbeelden of ontologie enz. Het valt vooral op als je een forumbericht schrijft, want anders is er geen reden om de p aan te slaan.
het is toch van de zotte dat je een zwaardere computer moet gaan aanschaffen om advertenties compatible te zijn?Gast schreef: ↑di 02 apr 2024, 17:31 Dit kan ook een gebrek aan geheugen zijn. 4Gb is niet zo heel veel (op dit moment gebruikt mijn Chrome al 1.1Gb, niet alleen deze site). Maar dat kan nog steeds correleren omdat die advertenties ook aardig wat geheugen kunnen gebruiken.