Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
HansH
Artikelen: 0
Berichten: 8.669
Lid geworden op: wo 27 jan 2010, 14:11

Re: Ongepaste reclame

reclame1
Deze reclame links op het scherm is zeer hindelijk en zeer irritant omdat die over de hele linkerkant van het scherm naar de betreffende site gaat als je bv een bericht beantwoord en iets links op het scherm intypt.

ads

Steun Sciencetalk Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 15 / 15 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 15 / 15 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

Bekijk product

Gebruikersavatar
Jorim
Artikelen: 0
Berichten: 5.919
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 15:44

Re: Ongepaste reclame

Heb jij hem vaker gezien Hans? Hebben andere mensen deze banner ook gezien misschien?
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
HansH
Artikelen: 0
Berichten: 8.669
Lid geworden op: wo 27 jan 2010, 14:11

Re: Ongepaste reclame

Jorim schreef: wo 21 jun 2023, 11:28 Heb jij hem vaker gezien Hans? Hebben andere mensen deze banner ook gezien misschien?
komt af en toe een keer langs.
Gebruikersavatar
jkien
Moderator
Artikelen: 0
Berichten: 6.163
Lid geworden op: ma 15 dec 2008, 14:04

Re: Ongepaste reclame

Ik heb de banner van "contourlines" (wat dat ook mag zijn, geheimzinnige reclame) wel eens gezien, maar niet op een storende plaats, en alleen in zwartwit, geen groene kleur.
Gebruikersavatar
HansH
Artikelen: 0
Berichten: 8.669
Lid geworden op: wo 27 jan 2010, 14:11

Re: Ongepaste reclame

mbt 'In extreme mate de aandacht opeisen':

De laatste tijd merk ik dat het forum soms heel traag is en zelfs in het typen van een bericht het niet meer lukt om mijn typesnelheid bij te houden (die toch al niet hoog is). ook de fan van de processorkoeling is dan vaak aan het loeien. Ik zie een correlatie met het opbouwen van advertenties op de pagina, dus ik vermoed dat dat veel CPU kracht kost. Nu is mijn laptop al wat ouder met een I5 core uit ca 2015 en 4GB intern geheugen. als ik kijk naar hoeveel Chrome.exe processen er lopen dan zit ik al snel op 20 stuks terwijl ik alleen maar een pagina van het wetenschapsforum heb open staan. Is het zo dat elke advertentie zijn eigen chrome.exe heeft en die niet meer afsluit?
Gebruikersavatar
HansH
Artikelen: 0
Berichten: 8.669
Lid geworden op: wo 27 jan 2010, 14:11

Re: Ongepaste reclame

sinds deze week heb ik steeds reclame die ongewenst ineens fimpjes met geluid aanzet. als ik het geluid dan uitzet zet de tool het even later weer aan. hier is niet meer mee te werken op deze manier. (en irriteert ook zo mateloos dat ik die producten of diensten als per definitie niet ga kopen) het gaat blijkbaar om reclame popups die onderaan de pagina verschijnen.
flappelap
Artikelen: 0
Berichten: 1.791
Lid geworden op: za 30 dec 2017, 10:49

Re: Ongepaste reclame

HansH schreef: di 02 apr 2024, 15:19 sinds deze week heb ik steeds reclame die ongewenst ineens fimpjes met geluid aanzet. als ik het geluid dan uitzet zet de tool het even later weer aan. hier is niet meer mee te werken op deze manier. (en irriteert ook zo mateloos dat ik die producten of diensten als per definitie niet ga kopen) het gaat blijkbaar om reclame popups die onderaan de pagina verschijnen.
Ja, herkenbaar en bloedirritant.
Gebruikersavatar
Ger
Artikelen: 0
Berichten: 17.675
Lid geworden op: di 18 okt 2005, 09:51

Re: Ongepaste reclame

De reclame verstoort ook de styling van het forum door een hele zotte CSS rule:

Code: Selecteer alles

div {
  font-family:roboto,sans-serif;
}
Dat heeft dus effect op elke div. Dat doe je gewoon niet als advertentieprovider.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Gast
Artikelen: 0

Re: Ongepaste reclame

HansH schreef: do 17 aug 2023, 11:13 mbt 'In extreme mate de aandacht opeisen':

De laatste tijd merk ik dat het forum soms heel traag is en zelfs in het typen van een bericht het niet meer lukt om mijn typesnelheid bij te houden (die toch al niet hoog is). ook de fan van de processorkoeling is dan vaak aan het loeien. Ik zie een correlatie met het opbouwen van advertenties op de pagina, dus ik vermoed dat dat veel CPU kracht kost. Nu is mijn laptop al wat ouder met een I5 core uit ca 2015 en 4GB intern geheugen. als ik kijk naar hoeveel Chrome.exe processen er lopen dan zit ik al snel op 20 stuks terwijl ik alleen maar een pagina van het wetenschapsforum heb open staan. Is het zo dat elke advertentie zijn eigen chrome.exe heeft en die niet meer afsluit?
Dit kan ook een gebrek aan geheugen zijn. 4Gb is niet zo heel veel (op dit moment gebruikt mijn Chrome al 1.1Gb, niet alleen deze site). Maar dat kan nog steeds correleren omdat die advertenties ook aardig wat geheugen kunnen gebruiken.

Dat gezegd hebbende, het is mij ook opgevallen dat de advertenties de laatste tijd steeds opdringeriger worden. Super irritant...
Gebruikersavatar
R_Bena
Beheer
Artikelen: 0
Berichten: 2.268
Lid geworden op: wo 05 jul 2023, 10:23

Re: Ongepaste reclame

We zijn op de hoogte van de opdringerigheid van de advertenties en dat de popups bezoekers hinderen. Ook geluid hoort niet afgespeeld te worden bij bezoek. De site van wetenschapsforum.nl wordt momenteel vernieuwd en daar gaat alle aandacht heen. De nieuwe site zal als het goed is binnen enkele weken gelanceerd worden. Op de nieuwe site zullen we kijken hoe de advertenties eruit komen te zien en eventuele aanpassingen doen. Helaas zullen bezoekers nog even geduld moeten hebben voordat de belemmeringen kunnen worden weggenomen.
Gebruikersavatar
HansH
Artikelen: 0
Berichten: 8.669
Lid geworden op: wo 27 jan 2010, 14:11

Re: Ongepaste reclame

R_Bena schreef: di 02 apr 2024, 20:14 We zijn op de hoogte
goed dat eraan gewerkt wordt. ik snap uberhaupt niet dat een bedrijf wat voor dit soort reclame interacties verantwoordelijk is denkt dat daar iemand iets mee opschiet, inclusief zij zelf of degene die de reclame betaalt. Je kunt toch wel nagaan dat er niemand is die hierdoor ook maar een dingetje gaat kopen? je bereikt alleen maar het tegeovergestelde. Hoe diep zijn we inmiddels gevallen in deze wereld.
Gebruikersavatar
jkien
Moderator
Artikelen: 0
Berichten: 6.163
Lid geworden op: ma 15 dec 2008, 14:04

Re: Ongepaste reclame

HansH schreef: di 02 apr 2024, 15:19 sinds deze week heb ik steeds reclame die ongewenst ineens fimpjes met geluid aanzet.
Het aanslaan van de letter p op het toetsenbord zet een hinderlijke computerstem aan (en weer uit als je de p nogmaals aanslaat). Dan komt er bijvoorbeeld een zweverig verhaal over sterrenbeelden of ontologie enz. Het valt vooral op als je een forumbericht schrijft, want anders is er geen reden om de p aan te slaan.

De p is blijkbaar het play-commando voor irritante reclame-video's die humix (ezoic) op de wetenschapsforumpagina plaatst
Gebruikersavatar
HansH
Artikelen: 0
Berichten: 8.669
Lid geworden op: wo 27 jan 2010, 14:11

Re: Ongepaste reclame

kunnen we die humix niet gewoon bannen of dat p commando uitzetten totdat er een definitieve oplossing is?
Gebruikersavatar
HansH
Artikelen: 0
Berichten: 8.669
Lid geworden op: wo 27 jan 2010, 14:11

Re: Ongepaste reclame

ik zie dat er wel een optie zit in google om het geluid van de site uit te zetten met de rechter muisklick als je op de hoofdtab staat van de pagina dat lijkt te werken

ads

Steun Sciencetalk Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Bekijk product

Gebruikersavatar
HansH
Artikelen: 0
Berichten: 8.669
Lid geworden op: wo 27 jan 2010, 14:11

Re: Ongepaste reclame

Gast schreef: di 02 apr 2024, 17:31 Dit kan ook een gebrek aan geheugen zijn. 4Gb is niet zo heel veel (op dit moment gebruikt mijn Chrome al 1.1Gb, niet alleen deze site). Maar dat kan nog steeds correleren omdat die advertenties ook aardig wat geheugen kunnen gebruiken.
het is toch van de zotte dat je een zwaardere computer moet gaan aanschaffen om advertenties compatible te zijn?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!