Puzzel Puzzels
Jobo83
Artikelen: 0

Wiel aandrijven

Ik heb jullie hulp nodig

Op welke manier kan je een wiel laten verder bewegen zonder motor tegen het wiel te plaatsen zoals dit bij sommige caravans is om hem in en uit te rijden ,motortje loodrecht op de as en dan met liggend tandwiel dacht ik aan, maar als de motor dan niet op staat geeft dit dan niet heel veel weerstand bij het verder duwen (lopen) , stel ik duw een kruiwagen verder is er een manier zodat het verder duwen van de kruiwagen makkelijker word dus minder weerstand en als wiel een 20km per uur bolt dat hij nog steeds “aangedreven word , zodat je zelf niet veel hoeft te duwen , lukt dit met magneten in het wiel en elektromagneet of zijn hier andere oplossingen voor , ik had me laten vertellen dat ze dit in het wielrennen ook gebruikt hebben met magneten in het wiel .

Geef jullie mening of gedachte eens

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 10 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Faber-Castell kleurpotloden - Castle - 60 stuks - FC-111260

Faber-Castell kleurpotloden - Castle - 60 stuks - FC-111260

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Bekijk product

Michel Uphoff

Re: Wiel aandrijven

Je kan eens wat googelen naar elektromagnetische koppelingen (klik)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

wnvl1

Jobo83 schreef: wo 15 jun 2022, 10:42 ik had me laten vertellen dat ze dit in het wielrennen ook gebruikt hebben met magneten in het wiel .
Ik betwijfel of dat verhaal klopt, cfr dit artikel.

https://www.deingenieur.nl/artikel/fiets-hem-ernaast

Het is best wel een redelijk koppel dat je met die elektromagnetische koppeling gaat moeten overbrengen om een caravan vooruit te duwen.

Doet me wat denken aan een Suske en Wiske album.
Suske en wiske
Bij het opstellen van mijn bijdragen maak ik regelmatig gebruik van AI als hulpmiddel voor analyse en formulering
Jobo83

wnvl1 schreef: wo 15 jun 2022, 18:41
Jobo83 schreef: wo 15 jun 2022, 10:42 ik had me laten vertellen dat ze dit in het wielrennen ook gebruikt hebben met magneten in het wiel .
Ik betwijfel of dat verhaal klopt, cfr dit artikel.

https://www.deingenieur.nl/artikel/fiets-hem-ernaast

Het is best wel een redelijk koppel dat je met die elektromagnetische koppeling gaat moeten overbrengen om een caravan vooruit te duwen.

Doet me wat denken aan een Suske en Wiske album.

Suske en wiske.jpg

Is niet voor een caravan hoor was maar voor een voorbeeld, is meer een kar met 1 wiel

ads

Steun Sciencetalk Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Bekijk product

wnvl1

Normaal werkt dat via een freewheel, denk ik.

Bij het opstellen van mijn bijdragen maak ik regelmatig gebruik van AI als hulpmiddel voor analyse en formulering

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Elektriciteit en Magnetisme”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!