Oke, dan toch weer de moeite en tijd bij elkaar gesprokkeld om te reageren.
Beste Design, ik merk dat je je erg snel aangevallen voelt, ik begrijp dit niet helemaal, als je zo stellig bent in je overtuiging dan kun je ons toch gewoon overtuigen met goede bewijzen?
Dit was enerzijds vanwege mijn grote ontevredenheid over jou reactie (je moet toegeven dat dit terecht is), anderszijds wil ik gewoon af van de vooroordelen die men heeft t.o.v. het creationisme. Ik heb zo vaak het idee dat jullie kennis van het creationisme afkomstig is van sites (zoals talkorigins en nadarwin.nl) die enkel bezig zijn om deze gedachtegangen te weerleggen. Aan de andere kant begrijp ik ook wel dat er veel verwarring is over creationisme. Je hebt moslims die dit aanhangen, je hebt aanhangers van het 17-18e eeuws creationisme, amerikaans creationisme en europees creationisme enz. Dit maakt het er in het discussieren voor mij ook niet makkelijker op.
off-topic: ik hang het europese model aan. Dit model stelt dat alles beneden het trias wereldwijdevloed afzettingen zijn en alles boven het trias post-wereldwijdevloed afzettingen zijn. Dit in tegenstelling tot het amerikaanse model dat stelt dat
alles door een wereldwijde vloed is afgezet.
Evolutie is een moeilijk onderwerp maar je kunt toch echt niet meer aankomen met een ontkenning van evolutie? laten we het dan eens bij de microbiologie houden, ik wil jouw dan eens vragen op welk gebied je de evolutietheorie kunt verwerpen?
Je goochelt hier weer met drogredenaties.
Waarom zou ik niet meer aankomen met de ontkenning van evolutie? Maak jij dat mij nu eens duidelijk als je zo stellig bent in je overtuiging. Kom jij eens met bewijzen voor de evolutietheorie en dan gaan we daar eens met z'n allen kritisch over nadenken.
Dit is een evolutie-topic. Het is dus niet de bedoeling dat ik hier ga provoseren met het creationistische model. (waar ik me al wel een beetje toe heb laten verleiden)
Ik wil de evolutietheorie niet vervloeken. De evolutietheorie heeft ons veel wetenschappelijke kennis geleverd. De afgelopen jaren heeft de evolutietheorie zich op vele terreinen laten gelden als een handig werkmodel (bijv. voor het ordenen van de miljoenen biomoleculen in een cel). Echter we moeten ons afvragen of de evolutietheorie daar wel voor nodig was en of het een geschikt model is om de werkelijkheid te verklaren. (let op: iets als verklarend middel gebruiken, of iets als werkmodel gebruiken is niet hetzelfde). Zo worden de biomoleculen in de cel geordend door ze in evolutionaire families te plaatsen. Dit doet men door te kijken naar de overeenkomst. Nu zien we dat men van de vooronderstelling uitgaat, dat overeenkomst evolutie zou betekenen, maar is dat zo? (dus: homologie=evolutie?) Ik bedoel te zeggen: homologien kunnen ook door creationisten gebruikt worden om een overzichtelijke indeling te maken. Daar heb je geen evolutietheorie voor nodig.
off topic, de S in 16S rRNA staat niet voor Small Subunit (SSU) maar staat voor de sedimentatie rate van het molecuul, hoe groter het molecuul hoe hoger de S-waarde, maar das maar even een kleinigheidje
Ahum

Idd. Excuses voor mijn onjuiste informatieverstrekking. 16S= ongeveer 1500 nucleotiden en 18S= ongeveer 1900 nucleotiden?
Het is niet zo dat de gebruikers van het model van de evolutietheorie "niet twijfelen" aan dat model
Ook de creationisten "twijfelen niet" aan hun uitgangspunt
Ook hier maak je weer een onjuiste vergelijking.
1. Je vergelijkt hier "model" met "uitgangspunt" (vooronderstelling)
2. Ook creationisten twijfelen aan hun model.
3. Creationisten plaatsen geen schepping in hun
wetenschappelijke model. Het feit dat dit altijd wel gesuggereerd wordt, geeft aan hoe verleidelijk het is om binnen ons model een schepping te
veronderstellen.
4. Wij twijfelen niet aan het uitgangspunt dat de bijbel het onfeilbare Woord van God is.
5. Jullie twijfelen niet aan jullie
naturalistische uitgangspunt.
Feit is dat er in hun model een element komt, zoiets als een schepping, dat zich niet leent voor natuurwetenschappelijk onderzoek.
Net zoals we de schepping niet in het lab kunnen nabootsen, zo kunnen we ook niet de abiogenese in het lab nabootsen.
"Schepping" lijkt een logisch gevolg van onze theorie. Net zoals "abiogenese" een logisch gevolg van jullie theorie lijkt.
Vanuit onze
waarnemingen zou je kunnen zeggen dat het niet nodig is om een schepping te veronderstellen. Vanuit de
theorie wel.
Vanuit onze
waarnemingen kun je zeggen dat het niet nodig is om abiogenese te veronderstellen. Vanuit de
theorie wel.
Groet,
Design