Puzzel Puzzels
Jonathanlaarmans123
Artikelen: 0
Berichten: 117
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 00:34

Keuze richting WeWi

Hallo allemaal

Ik zit nu in het 4de middelbaar en volgend jaar in het 5de.
Ik twijfel heel hard tussen Wetenschappen-Wiskunde met 6uur wiskunde of met 8uur wiskunde...

Ik heb nood aan adviezen en tips!!

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk 50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Steun Sciencetalk Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Bekijk product

Gebruikersavatar
Jan van de Velde
Artikelen: 0
Berichten: 51.342
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 20:46

Re: Keuze richting

Opmerking moderator

Verplaatst naar studiekeuze

ads

Steun Sciencetalk Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 20 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
TD
Artikelen: 0
Berichten: 24.574
Lid geworden op: ma 09 aug 2004, 17:31

Re: Keuze richting WeWi

Met zo weinig achtergrondgegevens is het moeilijk om je goede tips te geven. Heb je veel moeite met wiskunde (en zou 8u lastig worden?) of gaat het heel vlot? Wat krijg je op jouw school aangeboden in plaats van de twee extra uren, als je voor 6u kiest? Heb je al een idee welke richting je later uit zou willen, als je gaat verder studeren?

Met wewi-6 gaan er ten opzichte van wewi-8 niet echt 'deuren dicht'. Ik bedoel daarmee dat je eender welke richting in het hoger onderwijs kan aanvatten als je wewi-6 gedaan hebt, maar voor een aantal (heel wiskundige) richtingen zal je met wewi-8 wel een voordeel hebben. Denk dan aan richtingen zoals wiskunde, fysica, burgerlijk ingenieur. Als je opleidingen in die richting overweegt en de 8u lijkt je haalbaar, zou ik zeker voor wewi-8 gaan.

Als je niet aan die groep van heel wiskundige richtingen denkt en je zou erg veel moeite moeten doen voor wewi-8 en/of je hebt (meer) interesse in wat je in de plaats van die twee extra uren in de wewi-6 zou krijgen (hangt van de school af; bv. biologie, een extra taal...), dan zou ik voor wewi-6 kiezen. Dat blijft een brede, wetenschappelijke vooropleiding met veel wiskunde dus je zit daar sowieso erg goed.

Als je geen moeite hebt met wiskunde en ook de 8u vlot aan kan en als je niet specifiek geïnteresseerd bent in wat je in de plaats van die twee extra uren in de wewi-6 zou krijgen en als je nog niet goed weet welke richting je later uit wil, dan is "meer wiskunde" vaak een veilige keuze omdat slaagkansen in het hoger onderwijs sterk samenhangen met een goede wiskundige basis.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Studiekeuze”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!