Als de voortplantingssnelheid van een BEC gelijk is aan de lichtsnelheid dan zou een BEC 'gravitonen' kunnen zijn
Een BEC is toch een golfverschijnsel daarom vraag ik mij gewoon af wat de voortplantingsssnelheid is.... (Ik heb begrepen dat twee BEC ook kunnen interfereren dus is het een golfverschijnsel)physicalattraction schreef: Wat versta je onder de voortplantingssnelheid van een BEC? Een BEC wordt gecreëerd in een laboratorium en blijft staan waar het gemaakt wordt.
Johnnyboy schreef: Als de voortplantingssnelheid van een BEC gelijk is aan de lichtsnelheid dan zou een BEC 'gravitonen' kunnen zijn![]()
Ja, ik begin het te begrijpen... wat ik trouwens nog niet helemaal begrijp is dat men zegt dat in een BEC alle deeltjes in één enkel punt samenvallen terwijl men tegelijkertijd zegt dat het een enorme golf wordt.... is het nu een punt of een golf???Math-E-Mad-X schreef:
Bij een BEC bevinden de atomen zich in de grondtoestand. Dat wil grofweg zeggen dat ze juist de laagst mogelijke snelheid hebben. Precies het tegenovergestelde van waar jij aan zit te denken dus![]()
physicalattraction schreef: Wat versta je onder de voortplantingssnelheid van een BEC? Een BEC wordt gecreëerd in een laboratorium en blijft staan waar het gemaakt wordt.
Johnnyboy schreef: wat ik trouwens nog niet helemaal begrijp is dat men zegt dat in een BEC alle deeltjes in één enkel punt samenvallen
Johnnyboy schreef: Ja, sorry, men ziet een BEC als een enorme golf, zoals een golf ontstaat door een steen die in het water valt
Johnnyboy schreef: word in een BEC de massa niet omgezet in energie?