Puzzel Puzzels
HansH
Artikelen: 0

Re: ST stilaan overbodig gezien AI blijkbaar stilaan de norm wordt voor kennis verwerving ?

we doen hier net of het forum al stopt morgen. is die beslissing al genomen dan? Zelf ben ik van mening dat het op dit forum een stuk beter communiceren is dan bv op het physics forum. daar ben ik gisteren al na een uur weer in aanvaring gekomen met de manier van aanpak daar, dus ga daar mijn positieve energie niet naar toe laten weglekken. AI antwoorden roepen bij mij vooral weer vragen op, zie bv het topic over 1 way light speed. dus menselijke interactie is wel nodig om te blijven snappen waar het over gaat.

ads

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Minecraft - Nintendo Switch

Minecraft - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

Bekijk product

Regor

Re: ST stilaan overbodig gezien AI blijkbaar stilaan de norm wordt voor kennis verwerving ?

De twee afgehaakte super - deskundigen kunnen misschien met een habbekrats van hun spaargeld van hun goed betaalde job samen de maandelijkse financiele peanuts ophoesten uit sympathie voor de ST en de mindere goden ! 8-)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

R_Bena
Beheer

Regor schreef: wo 18 feb 2026, 20:03 De twee afgehaakte super - deskundigen kunnen misschien met een habbekrats van hun spaargeld van hun goed betaalde job samen de maandelijkse financiele peanuts ophoesten uit sympathie voor de ST en de mindere goden ! 8-)
Hoe weten we dat ze goedbetaald worden? En over wie hebben we het?
R_Bena
Beheer

HansH schreef: wo 18 feb 2026, 19:59 we doen hier net of het forum al stopt morgen. is die beslissing al genomen dan? Zelf ben ik van mening dat het op dit forum een stuk beter communiceren is dan bv op het physics forum. daar ben ik gisteren al na een uur weer in aanvaring gekomen met de manier van aanpak daar, dus ga daar mijn positieve energie niet naar toe laten weglekken.
Welke thread? Laat ons meegenieten :)
Regor

@Bena,

U trapt open deuren in !
In Belgie zegt men .... U vraagt naar de bekende weg !
R_Bena
Beheer

Ohw. Oké. Dan stel ik maar geen vragen meer.
Professor Puntje

Ik heb net even gekeken bij doneren, maar wat is de optie "kaart"? Ik gebruik zelf nog ouderwetse giro-overschrijvingen waarvoor ik in elk geval een IBAN van sciencetalk nodig heb.
R_Bena
Beheer

Professor Puntje schreef: wo 18 feb 2026, 20:21 Ik heb net even gekeken bij doneren, maar wat is de optie "kaart"? Ik gebruik zelf nog ouderwetse giro-overschrijvingen waarvoor ik in elk geval een IBAN van sciencetalk nodig heb.
Mooi. Met uw bijdrage kunnen we de ellende van de teloorgang van dit forum wegdrinken met een kratje schultenbrau.

Just joking. Even kijken... wat bedoel je met de 'optie' kaart? Je bedoelt de betaalmogelijkheden? Die krijg je te zien als je een bedrag invult. Op de pagina die erop volgt.
R_Bena
Beheer

Ik maakte een grap PP. Eender bedrag is zeer welkom en wordt geapprecieerd.
Professor Puntje

Dat werkt niet, ik heb geen "kaart" zoals daar afgebeeld. Ik gebruik Europese Overschrijvingskaarten die met de post verstuurd moeten worden. Aan internetbankieren doe ik niet.
R_Bena
Beheer

Professor Puntje schreef: wo 18 feb 2026, 20:38 Dat werkt niet, ik heb geen "kaart" zoals daar afgebeeld. Ik gebruik Europese Overschrijvingskaarten die met de post verstuurd moeten worden. Aan internetbankieren doe ik niet.
De gegevens zijn via PB gestuurd. Dank voor je bijdrage PP!
vijv

wnvl1 schreef: wo 18 feb 2026, 11:03 Een forum blijft voor mij relevant om op nieuwe topics en ideeën te komen. Maar ik pleit er wel voor om het te gebruiken samen met AI. Het kan niet de bedoeling zijn om AI uit te sluiten, dat is de vooruitgang tegenhouden. Het topic over de snelheid van het licht die heen en terug niet dezelfde is, zou bvb wel een AI boost kunnen gebruiken.
Ik kan mij hierbij volledig aansluiten.
HansH

vijv schreef: do 19 feb 2026, 08:02
wnvl1 schreef: wo 18 feb 2026, 11:03 Een forum blijft voor mij relevant om op nieuwe topics en ideeën te komen. Maar ik pleit er wel voor om het te gebruiken samen met AI. Het kan niet de bedoeling zijn om AI uit te sluiten, dat is de vooruitgang tegenhouden. Het topic over de snelheid van het licht die heen en terug niet dezelfde is, zou bvb wel een AI boost kunnen gebruiken.
Ik kan mij hierbij volledig aansluiten.
ook mee eens: AI als gereedschap gebruiken is prima, maar het gereedschap zelf alles laten doen gaat toch een keer fout als het gereedchap niet echt kan denken zoals een mens denkt.

ads

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

Bekijk product

Professor Puntje

Ook als AI geen fouten meer zou maken zou het fout gaan, omdat je dan nagenoeg ieder topic onmiddellijk na opening kunt "killen" door er een foutloos AI-gegeneerd antwoord in te posten. Dat lijkt mij nog een veel groter probleem dan de incidentele fouten die AI nu nog maakt.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “ℹ️ Over dit forum”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!