Puzzel Puzzels
Veertje
Artikelen: 0

Re: Dualiteit van tegenstellingen binnen het terugkerend principe

Toen ik nabob's post las die een antwoord was op Ypsilon's pleidooi om hier vooral niet de zoveelste doorgekauwde gelovigen-beoordelings topic van te maken, dacht ik: jeej, geweldig opzetje voor een gedegen filosofische discussie. Helaas werd er helemaal niet op ingegaan. Inmiddels alweer zwaar off-topic dreigt deze discussie weer te verzanden zoals bijna elke discussie waar het woord geloof in voortkomt. Bijzonder jammer.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

ads

Steun Sciencetalk HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Minecraft - Nintendo Switch

Minecraft - Nintendo Switch

Bekijk product

oktagon

Veertje,

mogelijk aan jou de taak om het gefilosofeer in goede banen te leiden,mogelijke uitglijders van reactoren op andere meningen liggen wel aan persoonlijke omgeving,opvoeding ed.

Indien men vatbaar is voor redelijkheid en dat is niet een eigenschap,die een ieglijk bezit,kan er weer door"gebabbeld"worden.

Ik vind,dat hier nogal hoogwaardige ideeen worden gedeponeerd en dat moet niet verzanden in persoonlijke agressieve reacties;deze laatste wijzen op een bepaalde starheid van denken.

Spinoza,waarvan ik wel veel zaken kan aanvaarden,zal ook veel moeite gehad hebben om zijn ideeen bij derden in te planten en te laten uitbroeden.

Dit soort disputen zijn een continue herhaling met vernieuwde ideeen omtrent het menselijk "zijn",zullen we daar ooit achter komen,ik zie wel een kans als de mens een eigenschap als agressie en egoisme in "menselijker" banen weet te leiden.Mogelijk zijn mutaties in zijn fysiek gereedschap (vn.hersensamenstelling) en verwerking van informatie daarin daarvoor nodig.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Michel

oktagon schreef:Ik vind,dat hier nogal hoogwaardige ideeen worden gedeponeerd en dat moet niet verzanden in persoonlijke agressieve reacties;deze laatste wijzen op een bepaalde starheid van denken.

Spinoza,waarvan ik wel veel zaken kan aanvaarden,zal ook veel moeite gehad hebben om zijn ideeen bij derden in te planten en te laten uitbroeden.

Dit soort disputen zijn een continue herhaling met vernieuwde ideeen omtrent het menselijk "zijn",zullen we daar ooit achter komen,ik zie wel een kans als de mens een eigenschap als agressie en egoisme in "menselijker" banen weet te leiden.Mogelijk zijn mutaties in zijn fysiek gereedschap (vn.hersensamenstelling) en verwerking van informatie daarin daarvoor nodig.
Dus jij vind :
Zo houdt het Vaticaan bewust kennis achter, omdat het de fundering van het Christendom onderuit kan halen. Ik kan mij aan storen dat bepaalde mensen kennis verborgen houdt uit angst voor het eigen belang.
een hoogwaardig idee want dat is het enige waarop ik iemand heb aangeproken.

Ik ben inderdaad erg star als het gaat om de manier waarop we met elkaar omgaan. We wijzen continue naar wat anderen verkeer doen maar we zien niet hoe ongelofelijk groot de schade is die we zelf aanrichten.

Het blijkt onmogelijk om normaal te doen tegen elkaar als je iemand anderen ideeen heeft.

De poster van deze thread start een discussie die los moet staan van de geloof discussie's maar hij kan het niet laten om toch een paar verborgen aanvallen te plegen.

Het is natuurlijk jammer dat je de boodschap van m'n post niet heb begrepen en dan je allerlei onterechte aannames heb gedaan over mijn beweeg redenen.

Vervolgens kan ik je melden dat ik niet star ben dat is uit de ervaring gebleken. En ik zal niet inhaken op de rest van de discussie want het gaat boven m'n pet en kan het dus ook niet tegenspreken.

En reageren vanuit een irritatie is niet hetzelfde als agressie.
oktagon

Broeder Michel,

ik reageerde in algemene zin op de ontboezeming van Veertje en sprak geen beschuldigingen rechtsstreeks aan jou uit.

Als je je wel geraakt voelt in sommige bewoordingen,dan zou daar een grond van waarheid inzitten en wordt je geraakt in je door jezelf genoemde starre houding tov.medemens.

Je eerste beantwoording op de kerkelijke achterhouding van gegevens beschouw ik niet helemaal als achterbaksheid van het instituut maar als tactische houding.Het tevoorschijn brengen van andere situaties,die men meent ontdekt te hebben in de basis het Christendom heeft ook te maken met het mogelijk op zijn kop zetten of verwarring zaaien van de leer.

En miljoenen mensen houden aan de leer vast.

Dus doe wel mee op een tolerante en objectieve manier aan dit onderwerp,ik poog dit ook.

Ik wordt alleen agressief als ik me persoonlijk aangevallen voel,ik heb, net als ieder ander zijn/haar zwakheden,maar probeer die bij mij te herkennen.

Heel simpel eigenlijk,eerst tot tien tellen en dan pas reageren! :D
Michel

oktagon schreef:Broeder Michel,

ik reageerde in algemene zin op de ontboezeming van Veertje en sprak geen beschuldigingen rechtsstreeks aan jou uit.
Niet direct maar indirect !

Hier ==>
Ik ben inderdaad erg star als het gaat om de manier waarop we met elkaar omgaan.
staat niet hetzelfde als hier ==>
...... jezelf genoemde starre houding tov.medemens.
Gewoon beter lezen. Ik ben niet star tov mijn medemens maar tov de manier waarop we met elkaar omgaan.
Dus doe wel mee op een tolerante en objectieve manier aan dit onderwerp,ik poog dit ook.
Tolerant en objectief en oordelen over iemand.

ads

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Bekijk product

ypsilon

Sorry, maar dit gaat nergens heen. Het begin van het topic was een herhaling van de bulk aan anti-geloofsargumenten die je in zowat elk topic in dit subforum kan vinden, nu gaat het lijken op een steekspel dat niets meer met de discussie te zien heeft. Dit topic is van geen enkele toegevoegde waarde, en gaat bijgevolg op slot.

-slotje-

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!