Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

πŸ—¨οΈ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aanπŸ”₯. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Ongepaste reclame

Re: Ongepaste reclame

door jkien » za 29 jun 2024, 09:29

Ik kreeg nu zonder aanleiding op wetenschapsforum een rare grote popup van Ezoic met de tekst "Verifying Browser, This Won't Take Long', Powered by Ezoic". Vijf seconden later verdween de popup weer, te snel om een screenshot te maken. Ezoic wil blijkbaar kenbaar maken dat er geen verlossing is. :shock:

Re: Ongepaste reclame

door HansH » vr 05 apr 2024, 09:25

Gast schreef: ↑di 02 apr 2024, 17:31 Dit kan ook een gebrek aan geheugen zijn. 4Gb is niet zo heel veel (op dit moment gebruikt mijn Chrome al 1.1Gb, niet alleen deze site). Maar dat kan nog steeds correleren omdat die advertenties ook aardig wat geheugen kunnen gebruiken.
het is toch van de zotte dat je een zwaardere computer moet gaan aanschaffen om advertenties compatible te zijn?

Re: Ongepaste reclame

door HansH » vr 05 apr 2024, 09:23

ik zie dat er wel een optie zit in google om het geluid van de site uit te zetten met de rechter muisklick als je op de hoofdtab staat van de pagina dat lijkt te werken

Re: Ongepaste reclame

door HansH » vr 05 apr 2024, 09:20

kunnen we die humix niet gewoon bannen of dat p commando uitzetten totdat er een definitieve oplossing is?

Re: Ongepaste reclame

door jkien » do 04 apr 2024, 09:32

HansH schreef: ↑di 02 apr 2024, 15:19 sinds deze week heb ik steeds reclame die ongewenst ineens fimpjes met geluid aanzet.
Het aanslaan van de letter p op het toetsenbord zet een hinderlijke computerstem aan (en weer uit als je de p nogmaals aanslaat). Dan komt er bijvoorbeeld een zweverig verhaal over sterrenbeelden of ontologie enz. Het valt vooral op als je een forumbericht schrijft, want anders is er geen reden om de p aan te slaan.

De p is blijkbaar het play-commando voor irritante reclame-video's die humix (ezoic) op de wetenschapsforumpagina plaatst

Re: Ongepaste reclame

door HansH » di 02 apr 2024, 23:18

R_Bena schreef: ↑di 02 apr 2024, 20:14 We zijn op de hoogte
goed dat eraan gewerkt wordt. ik snap uberhaupt niet dat een bedrijf wat voor dit soort reclame interacties verantwoordelijk is denkt dat daar iemand iets mee opschiet, inclusief zij zelf of degene die de reclame betaalt. Je kunt toch wel nagaan dat er niemand is die hierdoor ook maar een dingetje gaat kopen? je bereikt alleen maar het tegeovergestelde. Hoe diep zijn we inmiddels gevallen in deze wereld.

Re: Ongepaste reclame

door R_Bena » di 02 apr 2024, 20:14

We zijn op de hoogte van de opdringerigheid van de advertenties en dat de popups bezoekers hinderen. Ook geluid hoort niet afgespeeld te worden bij bezoek. De site van wetenschapsforum.nl wordt momenteel vernieuwd en daar gaat alle aandacht heen. De nieuwe site zal als het goed is binnen enkele weken gelanceerd worden. Op de nieuwe site zullen we kijken hoe de advertenties eruit komen te zien en eventuele aanpassingen doen. Helaas zullen bezoekers nog even geduld moeten hebben voordat de belemmeringen kunnen worden weggenomen.

Re: Ongepaste reclame

door Gast » di 02 apr 2024, 17:31

HansH schreef: ↑do 17 aug 2023, 11:13 mbt 'In extreme mate de aandacht opeisen':

De laatste tijd merk ik dat het forum soms heel traag is en zelfs in het typen van een bericht het niet meer lukt om mijn typesnelheid bij te houden (die toch al niet hoog is). ook de fan van de processorkoeling is dan vaak aan het loeien. Ik zie een correlatie met het opbouwen van advertenties op de pagina, dus ik vermoed dat dat veel CPU kracht kost. Nu is mijn laptop al wat ouder met een I5 core uit ca 2015 en 4GB intern geheugen. als ik kijk naar hoeveel Chrome.exe processen er lopen dan zit ik al snel op 20 stuks terwijl ik alleen maar een pagina van het wetenschapsforum heb open staan. Is het zo dat elke advertentie zijn eigen chrome.exe heeft en die niet meer afsluit?
Dit kan ook een gebrek aan geheugen zijn. 4Gb is niet zo heel veel (op dit moment gebruikt mijn Chrome al 1.1Gb, niet alleen deze site). Maar dat kan nog steeds correleren omdat die advertenties ook aardig wat geheugen kunnen gebruiken.

Dat gezegd hebbende, het is mij ook opgevallen dat de advertenties de laatste tijd steeds opdringeriger worden. Super irritant...

Re: Ongepaste reclame

door Ger » di 02 apr 2024, 16:58

De reclame verstoort ook de styling van het forum door een hele zotte CSS rule:

Code: Selecteer alles

div {
  font-family:roboto,sans-serif;
}
Dat heeft dus effect op elke div. Dat doe je gewoon niet als advertentieprovider.

Re: Ongepaste reclame

door flappelap » di 02 apr 2024, 15:34

HansH schreef: ↑di 02 apr 2024, 15:19 sinds deze week heb ik steeds reclame die ongewenst ineens fimpjes met geluid aanzet. als ik het geluid dan uitzet zet de tool het even later weer aan. hier is niet meer mee te werken op deze manier. (en irriteert ook zo mateloos dat ik die producten of diensten als per definitie niet ga kopen) het gaat blijkbaar om reclame popups die onderaan de pagina verschijnen.
Ja, herkenbaar en bloedirritant.

Re: Ongepaste reclame

door HansH » di 02 apr 2024, 15:19

sinds deze week heb ik steeds reclame die ongewenst ineens fimpjes met geluid aanzet. als ik het geluid dan uitzet zet de tool het even later weer aan. hier is niet meer mee te werken op deze manier. (en irriteert ook zo mateloos dat ik die producten of diensten als per definitie niet ga kopen) het gaat blijkbaar om reclame popups die onderaan de pagina verschijnen.

Re: Ongepaste reclame

door HansH » do 17 aug 2023, 11:13

mbt 'In extreme mate de aandacht opeisen':

De laatste tijd merk ik dat het forum soms heel traag is en zelfs in het typen van een bericht het niet meer lukt om mijn typesnelheid bij te houden (die toch al niet hoog is). ook de fan van de processorkoeling is dan vaak aan het loeien. Ik zie een correlatie met het opbouwen van advertenties op de pagina, dus ik vermoed dat dat veel CPU kracht kost. Nu is mijn laptop al wat ouder met een I5 core uit ca 2015 en 4GB intern geheugen. als ik kijk naar hoeveel Chrome.exe processen er lopen dan zit ik al snel op 20 stuks terwijl ik alleen maar een pagina van het wetenschapsforum heb open staan. Is het zo dat elke advertentie zijn eigen chrome.exe heeft en die niet meer afsluit?

Re: Ongepaste reclame

door jkien » wo 21 jun 2023, 13:20

Ik heb de banner van "contourlines" (wat dat ook mag zijn, geheimzinnige reclame) wel eens gezien, maar niet op een storende plaats, en alleen in zwartwit, geen groene kleur.

Re: Ongepaste reclame

door HansH » wo 21 jun 2023, 11:46

Jorim schreef: ↑wo 21 jun 2023, 11:28 Heb jij hem vaker gezien Hans? Hebben andere mensen deze banner ook gezien misschien?
komt af en toe een keer langs.

Re: Ongepaste reclame

door Jorim » wo 21 jun 2023, 11:28

Heb jij hem vaker gezien Hans? Hebben andere mensen deze banner ook gezien misschien?