door Gast » di 02 apr 2024, 17:31
HansH schreef: βdo 17 aug 2023, 11:13
mbt 'In extreme mate de aandacht opeisen':
De laatste tijd merk ik dat het forum soms heel traag is en zelfs in het typen van een bericht het niet meer lukt om mijn typesnelheid bij te houden (die toch al niet hoog is). ook de fan van de processorkoeling is dan vaak aan het loeien. Ik zie een correlatie met het opbouwen van advertenties op de pagina, dus ik vermoed dat dat veel CPU kracht kost. Nu is mijn laptop al wat ouder met een I5 core uit ca 2015 en 4GB intern geheugen. als ik kijk naar hoeveel Chrome.exe processen er lopen dan zit ik al snel op 20 stuks terwijl ik alleen maar een pagina van het wetenschapsforum heb open staan. Is het zo dat elke advertentie zijn eigen chrome.exe heeft en die niet meer afsluit?
Dit kan ook een gebrek aan geheugen zijn. 4Gb is niet zo heel veel (op dit moment gebruikt mijn Chrome al 1.1Gb, niet alleen deze site). Maar dat kan nog steeds correleren omdat die advertenties ook aardig wat geheugen kunnen gebruiken.
Dat gezegd hebbende, het is mij ook opgevallen dat de advertenties de laatste tijd steeds opdringeriger worden. Super irritant...
[quote=HansH post_id=1178545 time=1692263616 user_id=26240]
mbt 'In extreme mate de aandacht opeisen':
De laatste tijd merk ik dat het forum soms heel traag is en zelfs in het typen van een bericht het niet meer lukt om mijn typesnelheid bij te houden (die toch al niet hoog is). ook de fan van de processorkoeling is dan vaak aan het loeien. Ik zie een correlatie met het opbouwen van advertenties op de pagina, dus ik vermoed dat dat veel CPU kracht kost. Nu is mijn laptop al wat ouder met een I5 core uit ca 2015 en 4GB intern geheugen. als ik kijk naar hoeveel Chrome.exe processen er lopen dan zit ik al snel op 20 stuks terwijl ik alleen maar een pagina van het wetenschapsforum heb open staan. Is het zo dat elke advertentie zijn eigen chrome.exe heeft en die niet meer afsluit?
[/quote]
Dit kan ook een gebrek aan geheugen zijn. 4Gb is niet zo heel veel (op dit moment gebruikt mijn Chrome al 1.1Gb, niet alleen deze site). Maar dat kan nog steeds correleren omdat die advertenties ook aardig wat geheugen kunnen gebruiken.
Dat gezegd hebbende, het is mij ook opgevallen dat de advertenties de laatste tijd steeds opdringeriger worden. Super irritant...