De zin van het leven?
Het is al eens gezegd:
Voortplanting.
Maar dan wel voortplanting met een hoger doel, al denkt de arrogante mens er heel anders over.
Want, waarom zouden wij mensen het eindresultaat zijn van moeder aarde?
Waarom kunnen wij niet gewoon pionnen zijn in het spel des levens?
Alles in de natuur draait om voortplanting en overleven.
De aarde zelf is ook een levend orgaan en een onderdeel van de natuur, dus waarom zou de aarde zelf zich niet willen voortplanten?
Zoals het er nu bij staat, is moeder aarde bezig om ons te gebruiken om zichzelf in zekere mate te klonen.
We willen immers naar andere planeten toe en worden gedreven door bepaalde drang om die te koloniseren.
En dat word tijd ook!!
De aarde is nog maar "eventjes" bewoonbaar voor alle organische wezens, dus de tijd dringt.
Wij mensen hebben door de natuur een stukje gen ingebakken gekregen om te reizen en te ontdekken, wat er voor moet zorgen dat de 'genen' en kinderen van moeder aarde elders terecht komen.
Maar waarom moeten het persé mensen zijn die andere planeten koloniseren?
Zoals het er nu uit ziet, is de mens zichzelf aan het copieren in mechanische vorm.
We maken robots waarvan we willen dat die dezelfde eigenschappen als de mens krijgt en tot dezelfde handelingen in staat is.
Ik denk persoonlijk dat het robots zullen worden, met een eigen 'gedachtegang', die andere planten gaan bewonen, al dan niet om een thuis te creëren voor ons mensen.
....maar ik zit er wel vaker naast, wellicht nu ook.
We sturen nu al robotjes naar Mars om te kijken of we ons daar naar toe kunnen verplaatsen, maar zelf denk ik dat wij mensen het niet gaan overleven, doch onze schepselen wél!
Het heelal is voor ons te agressief en we kunnen het zonder hulpmiddelen nooit een week volhouden in die ruimte.
Dus, daarom robots! ( nu denk ik even aan de film I-robot )
Voor moeder aarde maakt het niet uit of het nu biologische "zaden" van haar zijn die naar andere planeten gaan, of mechanische, de bouwstoffen zijn immers dezelfde.
Wat denken jullie??
...Even ter info, ik ben nieuw op het forum en het is een hels karwei om alles te lezen, dus sorrie als deze filosofie al elders is geplaatst!